Kawasaki Z125 Pro dilancarkan untuk pasaran M’sia

2016 Kawasaki Z125 Pro EFI (3)

Kawasaki Motors Malaysia telah melancarkan Kawasaki Z125 Pro 2016 untuk pasaran tempatan. Mini-moto tersebut sebelum ini telah dilancarkan di Indonesia Februari lalu dan juga di Thailand pada tahun lalu

Ia dijana oleh enjin 125 cc silinder tunggal SOHC empat injap dengan sistem penyejukkan udara berkuasa 9.8 PS pada takat 8,000 rpm dan tork maksima 9.6 Nm pada takat 6,000 rpm. Enjin tersebut juga menerima sistem pancitan bahan api elektronik.

Mini-moto ini dipadankan dengan roda berdiameter 12-inci dengan jarak roda keseluruhan yang pendek memberikan karekteristik pengendalian yang laju dan lincah.

Motosikal ini ditawarkan dengan warna Candy Burnt Orange dan penjualannya disasarkan kepada penunggang muda yang mahukan motosikal kecil yang laju dengan rekaan yang terkini. Ia dijual pada harga RM10,435 termasuk GST dan kini boleh didapati di pengedar-pengedar sah Kawasaki.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required