GALERI: Perodua Myvi Advance dengan warna dua ton

Perodua-Myvi-Advance-Two-Tone-1-e1462523019587_BM

Setelah disahkan Perodua Myvi Advance versi 2016 menerima warna dua ton baharu, kali ini kami memberikan anda gambar sebenar model tersebut. Hatchback segmen-B ikonik buatan Malaysia ini kini dijual pada harga promosi RM55,118 sehingga 5 Jun ini, RM800 lebih mahal dari Myvi Advance biasa.

Model khas ini hanya didatangkan dengan warna badan Electric Blue, manakala pada bahagian keseluruhan bumbung termasuk tiang-A, tiang-B, tiang-C, penutup cermin sisi dan kemasan pada plat nombor pendafaran belakang diberikan warna Ebony Black. Visor pada keempat-pintu, yang hadir sebagai pilihan opsyen pada Advance standard, turut diberikan sentuhan warna hitam.

Tema warna baharu ini mungkin diinspirasikan daripada Toyota Passo Moda 2016 yang turut menampilkan tema warna badan dua ton. Namun gimik sebegini bukanlah percubaan pertama Perodua, model Kelisa ‘special edition‘ yang pernah diproduksi satu ketika dahulu juga menggunakan konsep warna yang serupa.

Roda aloi 14-inci dengan motif bilah turbin sama seperti roda pada model SE dan Advance facelift juga kelihatan masih digunakan pada versi baharu ini, tetapi ia menampilkan kemasan akhir gabungan aloi digilap dan hitam berkilat.

Myvi Advance 2016 masih lagi dilengkapi dengan ciri-ciri yang sama, termasuk balutan kulit pada bahagian dalaman, roda stereng dan tuil gear, alas kaki gegelung PVC, sistem navigasi dengan skrin sesentuh, kamera undur, dua beg udara serta sistem brek ABS dengan EBD dan Bantuan Brek. Enjin 1.5 liter 3SZ-VE DVVT empat-silinder berkuasa 102 hp/136 Nm masih lagi menjana Myvi varian SE dan Advance.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required