Volkswagen Vento baharu mula dibuka tempahan – harga jangkaan bermula RM80k-RM90k

gallery-beauty2

Sebelum dilancarkan secara rasminya minggu hadapan, Volkswagen Malaysia telah mengumumkan tempahan bagi model Vento baharu sudah pun mula dibuka. Ia ditawarkan dengan harga jangkaan bermula RM80,000 hingga RM90,000. Terdahulu, Vento lebih dikenali sebagai Volkswagen Polo Sedan.

Vento baharu ditawarkan dalam tiga varian iaitu Highline, Comfortline dan Trendline. Ia dikatakan sebagai sedan yang memiliki prestasi terbaik dan ciri keselamatan termaju. Malah ia merupakan satu-satunya sedan yang dikuasakan oleh enjin turbo dalam kelasnya.

Vento dijana oleh enjin 1.2 pancitan terus dan pengecas turbo TSI yang berupaya menghasilkan kuasa sehingga 105 PS. Ia dipadankan dengan kotak gear berkembar DSG tujuh-kelajuan baharu dan menawarkan tork maksimum 175Nm pada putaran enjin 1,500rpm hingga 4,100rpm.

Gaya penuh elegan Vento diserlahkan oleh gril krom hadapan dan garis kontur badan yang baharu. Sekali gus memberikan Vento penampilan yang lebih bergaya dan elegan.

Biarpun impresif dari segi prestasi, Volskwagen tidak berkompromi mengenai aspek keselamatan. Varian Vento Highline baharu telah menerima penarafan lima-bintang oleh ASEAN NCAP. Ia dilengkapi ciri Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), empat beg udara (hadapan dan sisi), sistem brek anti kunci (ABS), Crash Response System (ICRS) serta cagak tempat duduk kanak-kanak ISOFIX.

Sedan ini didatangkan dalam lima warna iaitu Candy White, Flash Red, Reflex Silver, Carbon Steel Grey dan Deep Black.

Gambar-gambar yang terpapar di sini adalah Vento bagi pasaran India di mana ia telah pun dilancarkan di negara berkenaan. Namun tidak dapat dipastikan adakah spesifikasi yang bakal kita terima adalah sama dengan pasaran negara-negara lain atau pun ada kelainannya. Perincian lanjut mengenai sedan ini akan didedahkan pada pelancarannya.

Volkswagen Malaysia turut menawarkan peluang memandu uji Vento baharu ini dan bagi anda yang berminat bolehlah mendaftarnya menerusi http://vw.volkswagen.com.my/coming-soon/the-vento/.

Volkswagen Vento 2016 pasaran India

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required