Shell Malaysia lancar kempen V-Power yang melindungi enjin dari mendapan dan kakisan

Shell-V-Power-branding-campaign-1_BM

Shell Malaysia hari ini melancarkan kempen Shell V-Power terbaharu, disasarkan untuk memberi kesedaran kepentingan menggunakan bahan api yang menjaga bahagian dalaman enjin dari terjadinya mendapan serta kakisan.

Shell turut menyiarkan video komersial berdurasi 60-saat yang menampilkan kesan CGI yang canggih dengan gaya blockbuster Hollywood untuk menggambarkan formulasi terbaharu petrol V-Power dan V-Power Racing mereka.

Video berkenaan menayangkan sebuah kereta yang dilindungi oleh Shell V-Power sedang dikejar oleh makhluk gergasi (dibayangkan sebagai mendapan dan kakisan dalam enjin), yang musnah sama sekali ketika kereta tersebut tiba di stesen minyak Shell.

Mesej yang ingin disampaikan adalah, formulasi unik dalam V-Power direka untuk melindungi enjin dari mendapan dan kakisan serta membantu enjin anda beroperasi seperti enjin baharu.

Mendapan dalam enjin terdiri daripada deposit karbon yang terjadi dalam sistem penyampaian bahan api enjin. Manakala kakisan pula boleh terjadi pada permukaan logam dalam sistem bahan api di mana air dan oksigen wujud. Shell mendakwa formulasi mereka mampu untuk melindungi enjin menentang kedua-dua elemen negatif tersebut.

Kempen V-Power ini sebenarnya ialah kempen turutan daripada program pelinciran Shell sebelum ini, iaitu program waranti enjin Shell Helix yang dilancarkan buat pertama kali di Malaysia, di mana ia diberikan secara percuma dengan pembelian satu botol empat liter minyak pelincir Shell Helix Ultra atau HX7. Program tersebut menawarkan perlindungan waranti kepada enjin yang rosak akibat minyak pelincir sehingga 12 tahun atau 200,000 km, yang mana sampai dahulu.

Shell juga telah memperkukuh formulasi V-Power Racing yang kini lebih mudah diperolehi di stesen-stesen minyak Shell. V-Power Racing kini dipamerkan dengan lebih menonjol di setiap outlet yang menjualnya dan boleh didapati di lebih banyak lokasi, terutamanya sepanjang Lebuhraya Utara Selatan.

Shell mengatakan, V-Power Racing selepas ini akan diperkenalkan ke lebih banyak lokasi lagi, memandangkan ia kini mencatatkan jualan yang konsisten walaupun bukan sejenis bahan api yang dijual dengan harga kawalan. Shell kini dalam usaha untuk mengukuhkan identiti V-Power Racing di pam, dengan menggunakan unit nozel pengisi minyak yang baharu dengan rekaan menarik serta warna merah yang lebih menyerlah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required