Honda Future FI dengan warna baharu dan waranti tambahan, harga bermula RM6,072 hingga RM6,358

Boon Siew Honda memperkenalkan tiga warna baharu untuk barisan Honda Future FI 2016. Selain itu, Future FI turut ditawarkan dengan tempoh perlindungan waranti yang dipanjangkan.

Tiga warna baharu tersebut adalah Candy Red, Vital Blue Metallic dan Mariana Purple. Dua varian ditawarkan iaitu model yang dilengkapi brek cakera di hadapan dan belakang, manakala varian asas hanya dilengkapi dengan brek cakera di hadapan dan brek dram di bahagian belakang.

FI merujuk kepada sistem pancitan bahan api (Fuel Injection) yang dipadankan pada enjin satu-silinder 124.9cc penyejukkan udara kapcai ini yang berkuasa 9.27 PS pada takat 7,500 rpm dan tork maksima 10.02 Nm pada takat 5,500 rpm. Enjin tersebut dipadankan dengan kotak gear empat kelajuan.

Motosikal ini ditimbang dengan berat hanya 105 kg untuk model brek cakera tunggal dan 107 kg untuk model brek cakera hadapan dan belakang. Ia dilengkapi dengan tangki bahan api 5.4 liter dan turut dipadankan dengan roda aloi sport. Ruang storan pada bahagian bawah tempat duduk juga agak besar dengan kapasiti 18 liter yang boleh memuatkan topi keledar full-face dan kelengkapan tunggangan yang lain.

Seperti yang dinyatakan tadi, Boon Siew turut menawarkan waranti tambahan untuk Future FI iaitu tempoh perlindungan waranti selama dua tahun atau 20,000 km bersama waranti tambahan setahun atau 10,000 km khas untuk enjin. Honda Future FI model brek cakera tunggal dijual pada harga RM6,072, manakala untuk model brek cakera penuh ia dijual pada harga RM6,358. Kesemua harga yang dinyatakan adalah termasuk dengan GST.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Futurians on May 24, 2016 at 6:01 pm

    Sayang sekali Future FI dah tak guna lampu depan berkembar serta lampu belakang LED seperti model lama

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required