Diesel Shell FuelSave Euro 5 – kini di 85 lokasi

Shell-Euro-5-diesel-850x501_BM

Shell Malaysia telah mengumumkan diesel FuelSave Euro 5 mereka kini boleh didapati di lebih 85 stesen mereka di seluruh semenanjung Malaysia. Selepas diesel tersebut boleh didapati luar dari negeri Johor pada Disember tahun lalu, apabila lima stesen di luar negeri tersebut mula menawarkan diesel yang sama, senarai lokasi yang menawarkan FuelSave Euro 5 kini semakin bertambah.

Syarikat berkenaan mengatakan langkah yang diambil ini adalah sebahagian dari pelan pengembangan pasaran diesel FuelSave Euro 5 ini kepada sekurang-kurangnya 100 stesen di seluruh negara. Pelan tersebut juga turut merangkumi untuk menawarkan diesel Euro 5 ini agar ia boleh didapati di jalan-jalan yang menghubungkan Johor ke Pulau Pinang dan juga ke Pantai Timur di Terengganu.

Shell mengatakan diesel FuelSave Euro 5 ini menawarkan ciri Ramuan Kecekapan Aktif, yang direka untuk meningkatkan kecekapan enjin dan ekonomi penggunaan bahan api. Ia juga turut mengandungi detergen khas yang direka untuk menjaga keadaan enjin dengan menolong mengelakkan terbinanya deposit di bahagian pemancit bahan api. Seperti diesel Euro 5 yang lain, ia mengandungi kandungan sulfur yang kurang iaitu hanya 10 bahagian untuk setiap juta (ppm) berbanding 500 ppm pada diesel Euro 2M sedia ada.

Untuk senarai penuh stesen yang sekarang ini menawarkan diesel Shell FuelSave Euro 5 di seluruh semenanjung Malaysia, sila lawati www.shell.com.my/dieseleuro5.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required