Toyota Corolla 2017 dipertingkatkan – Imej dengan suntikan ringkas dan perincian baharu didedahkan

2017-Toyota-Corolla-facelift-2

Toyota Corolla 2017 yang dipertingkatkan dijadualkan akan melakukan penampilan perdana di Turki pada hujung bulan ini. Susulan pendedahan itu, Toyota telah mengedarkan beberapa imej baharu bagi sedan segmen-C yang menerima suntikan lebih segar ini, termasuk sedikit perinciannya.

Tidak seperti versi Amerika Utara yang didedahkan pada Mac lalu, Corolla yang akan ditampilkan di Turki ini tidak menerima perubahan kosmetik yang lebih besar. Model yang dipertingkatkan ini mengikut gaya rekaan “Keen Look” dan “Under Priority”, termasuk bahagian hadapan yang bersifat kontemporari, dengan lampu hadapan LED seperti model C-HR (dengan jaluran lampu nyalaan siang LED) dan gril atas yang lebih kecil.

Sedikit sentuhan yang agak agresif dapat dilihat menerusi sudut pada bampar, di samping lampu kabus berbentuk bulat dan gril radiator yang lebih luas. Pada bahagian belakang, kelihatan kepingan krom nipis yang disambungkan pada lampu LED dengan grafik baharu.

????????????????????????????????????

Untuk bahagian kabinnya, bentangan papan pemuka lebih kurang sama dengan model sedia ada, namun terdapat sedikit perubahan. Di mana rak tengahnya direka semula dengan sistem hiburan Toyota Touch 2 yang kini dipasang di antara perumah baharu menampakkan imej yang lebih segar.

Juga di bawahnya terdapat butang baharu untuk sistem penghawa dingin, dengan konsol tengah yang disemak semula. Toyota berkata material bahagian kabinnya juga telah dipertingkatkan. Kluster instrumen dengan skrin paparan pelbagai-info 4.2-inci turut ditampilkan.

Selain itu, Toyota turut mempertingkatkan kualiti pengendaliannya termasuk penambahbaikan pada suspensi dengan peredam yang lebih lembut dan alat pegas yang baharu. Ia turut menampilkan roda stereng kuasa elektrik bagi respons yang lebih optimum. Penebat kabin juga dipertingkatkan bagi mengurangkan bunyi bising ketika jentera dipacu.

2017-Toyota-Corolla-facelift-7

Bagi keselamatannya, ia juga telah dipertingkatkan. Elemen standard untuk spesifikasi tinggi bagi pasaran Australia termasuklah sistem pra-pelanggaran (PCS), amaran penukaran lorong (LDA) dan lampu tinggi auto (AHB).

Walau bagaimana pun tiada perincian tentang enjin dan kotak gear bagi Corolla 2017 ini. Di Malaysia, Corolla Altis ditawarkan dengan enjin 2ZR-FE 1.8 liter dengan 139 PS dan tork 173 Nm, dan 3ZR-FE 2.0 liter pula bersama 145 PS dan 187 Nm. Kedua-duanya dipadankan dengan transmisi CVT.

Bagi pasaran Asia, ia akan menerima versi Corolla yang lain berbanding model Amerika Utara. Walau bagaimana pun, belum diketahui tentang versi yang bakal pasaran Asia terima dan begitu juga tidak dapat dipastikan bila ia bakal tiba ke Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required