Sila gunakan kerusi khas kanak-kanak ketika pulang ke kampung sempena Hari Raya 2016 – pinjamkannya secara PERCUMA dari paultan.org

IK-CAR-SEAT

Kepada para pembaca dan ibubapa, sambutan Hari Raya Aidilfitri bakal menjelang tiba dan pastinya ramai antara kita akan melalui perjalanan yang panjang dan sukar untuk pulang ke kampung halaman.

Namun begitu, satu hakikat yang tidak dapat dinafikan bahawa kadar kemalangan sering berlaku semasa tempoh ini. Di mana risiko kemalangan jauh lebih tinggi apabila banyak kenderaan di jalan raya, dengan masing-masing bergegas pulang ke rumah sebelum menjelang lebaran tiba.

Kini, apa yang kita semua boleh lakukan secara terbaik ialah menjaga keluarga kita sendiri dengan lebih selamat, supaya kita tidak mengubah suasana yang sepatutnya gembira itu menjadi kedukaan. Pada ketika ini, kami ingin sekali mengingatkan semua tentang kepentingan penggunaan kerusi khas kanak-kanak ini. Wahai ibu bapa, jika anda sedang mencari masa yang sesuai untuk menggunakannya, inilah ruang yang terbaik untuk melakukannya.

Namun salah satu alasan yang sering kali diberikan oleh ibu bapa di Malaysia ini mengapa tidak menggunakan kerusi khas kanak-kanak ini adalah kerana ia terlalu mahal untuk dibeli. Berdasarkan kajian kami sendiri, didapati, kerusi khas kanak-kanak yang disahkan oleh ECE R44 kini boleh didapati pada sekitar RM400.

Memang ia bukanlah nilai yang kecil buat semua, namun jika anda menghabiskan wang ringgit hanya untuk membeli kit badan, rim aloi yang lebih cantik dan sebagainya, adalah lebih baik anda membeli kerusi khas kanak-kanak yang sangat diperlukan
ini.

Kerusi khas kanak-kanak untuk dipinjamkan secara PERCUMA – perkhidmatan komuniti oleh paultan.org, tajaan Mercedes-Benz Malaysia

Mercedes-Benz-Malaysia-Future-of-the-Nation--e1464339091784

Jika anda tidak mahu menggunakan kerusi khas kanak-kanak ini setiap hari, sekurang-kurangnya gunakanlah ia sepanjang Raya ini. Kami di paultan.org, tajaan Mercedes-Benz Malaysia, membuat keputusan untuk membuat sesuatu kelainan sempena Raya ini.

Kami telah membeli 185 unit kerusi khas kanak-kanak yang mematuhi piawaian ECE R44 (35 tanpa Isofix dan 100 kerusi Isofix tajaan Mercedes-Benz Malaysia) dan kami ingin menawarkan kepada 185 keluarga di Malaysia ini untuk meminjam secara PERCUMA kerusi khas kanak-kanak ini bagi digunakan sepanjang Hari Raya ini.

Terdapat empat jenis tempat duduk kanak-kanak ditawarkan untuk tahun ini. Pertama, tempat duduk kanak-kanak Koopers Jive, di mana ia boleh untuk kedudukan menghadap di belakang (0-13 kg) atau -ke hadapan (9-18 kg). Ia boleh dipasang dengan menggunakan Isofix dan tali pinggang keledar, dengan alat bantuan sokongan bagi mengehadkan pergerakannya kerusi ini.

Jenis kedua pula ialah Koopers Mambo, kerusi khas kanak-kanak jenis-Isofix, yang boleh digunakan untuk arah hadapan-belakang (0-10kg) atau arah-hadapan (10-18 kg). Ia turut didatangkan dengan alat bantuan penyokong untuk mengehadkan pergerakan kerusi terbabit.

Arah jam dari kiri: Koopers Jive, SNSKIDZ Pro dan Koopers Mambo. SNSKIDZ Star seperti foto di bawah

Selain itu, kami juga memiliki SNSKIDZ Star iaitu tempat duduk yang boleh ditukar posisinya, sama ada menghadap arah-belakang (0-10 kg) atau arah-hadapan (10-25 kg), dan juga SNSKIDZ Pro, pengalas (booster) kerusi khas kanak-kanak menghadap hadapan (15-36 kg). Kerusi khas ini hanya menggunakan tali pinggang keledar untuk pemasangannya.

Terima kasih yang tidak terhingga buat Safe ‘n Sound dan Koopers kerana menawarkan kerusi khas ini kepada kami dengan harga istimewa.

Jika anda tidak memerlukan bantuan program ini dan ingin membelinya sendiri, layari SNSKIDZ Star untuk pembelian.

Pemasangan menghadap ke belakang

Child-car-seats-paultan.org-011

Jika anak anda seberat 10 kg dan ke bawah, anda disarankan untuk memasang kerusi khas ini secara menghadap ke belakang. Kerusi khas yang sama boleh dipasang dengan menghadap ke belakang, cuma gunakan arah pemasangan yang berbeza bagi tali pinggang keselamatan. Apabila anda ingin mengambil kerusi khas yang dipinjamkan ini di The School, Jaya One, kami akan memasangkannya untuk anda dan sekali gus melatih anda memasangnya secara betul.

Sebenarnya, adalah lebih baik untuk memastikan penumpang dewasa di belakang bersama kanak-kanak terbabit memiliki ruang yang lebih luas. Malah apabila memasang kerusi ini dengan cara sebegitu, ia turut memberikan ruang yang lebih pada bahagian bahu. Malah anda juga boleh berkomunikasi dengan anak anda secara lebih baik. Kami menggunakan Perodua Myvi untuk demo ini.

Pemasangan menghadap ke hadapan

Child-car-seats-paultan.org-007

Cara ini sesuai untuk kanak-kanak yang memiliki berat antara 18 hingga 25 kg. Kami juga akan memasangkan kerusi khas ini untuk anda dan akan melatih anda bagaimana caranya memasang kerusi khas ini di dalam kereta anda.

Seperti dalam foto di atas, kerusi khas ini bersifat kompak dan sesuai untuk kereta yang kecil, kerana ia tidak memerlukan ruang yang agak besar. Kami menggunakan Perodua Myvi untuk demo ini.

Pemasangan Isofix
paultan.org_free_child_seat_rental_-005

Tempat duduk jenis Kooper Jive dan Mambo pula, lebih mudah untuk dipasang berbanding menggunakan tali pinggang keledar. Tapi kami tetap akan melatih anda untuk memasangnya supaya ia boleh dipasang secara betul dengan elemen Isofix yang ada dalam kenderaan anda.

Kedua-duanya didatangkan dengan alat bantuan sokongan, di mana ia membantu mengurangkan pergerakan tempat duduk ini sekiranya berlaku kemalangan.

paultan.org_free_child_seat_rental_-003

Gunakan kerusi khas kanak-kanak setiap hari!

Kami bersetuju, tetapi ini untuk mereka yang berkeyakinan. Ini kerana masih ramai di luar sana yang tidak menggunakan kerusi khas kanak-kanak kerana tidak mendapat pendedahan yang sewajarnya.

Selain itu, ada keluarga yang mungkin tidak mampu untuk membelinya. Jadi, dengan cara menyewa secara percuma ini dapat menangani faktor kemampuan dalam tempoh kritikal yang meningkatkan kadar kemalangan.

Selepas tempoh sewa telah berakhir, kita akan melihat jika keluarga terbabit membuat keputusan untuk menggunakannya secara berterusan, kami akan membantu untuk membelinya dengn cara yang lebih mudah daripada kerusi yang disewa itu.

Berminat? Kami harapkan YA!

Hanya isi borang yang dilampirkan di bawah dan kami akan menghubungi keluarga yang terpilih secepat mungkin.

Anda juga perlu memberikan deposit (RM150 bagi kerusi tanpa-Isofix, RM300 untuk kerusi Isofix) ketika mengambil kerusi khas ini dari kami di The School, Jaya One. Dan deposit tersebut akan dipulangkan sepenuhnya ketika anda memulakan kerusi khas ini kepada kami pada 31 Julai 2016. Kami hanya menawarkan nilai deposit yang cukup rendah (lebih rendah berbanding kos bagi kerusi khas berkenaan) jadi ia tidaklah menjejaskan perbelanjaan anda sekeluarga pada Raya ini.

Para pembaca, jika mungkin keluarga anda tidak memerlukannya, apa kata anda membantu kami mewar-warkan perkara ini kepada kenalan lain. Kongsikannya menerusi Facebook dan Twitter anda dan marilah kita bersama-sama menjadi pengguna jalan raya yang berhemah untuk anak-anak kita.

Jangka masa sewaan secara PERCUMA ini berlangsung sehingga 31 Julai 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Hairulazmir bin Mohd Jamian on Jun 18, 2016 at 8:50 pm

    saya perlukan baby seat..terima kasih

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Julie Mohd Daud on Jun 19, 2016 at 7:54 am

    Thank you so much for this awesome job! Thank you Paul Tan team, Mercedes Benz Malaysia, and everyone involved, this is really so great! I have been preaching CAR SEAT forever, and I will continue to do so. Malaysia and Malaysians must really truly embrace CAR SEAT, booster seats, and buckling up kids in the car, because our kids are surely our most precious cargo. My kids are grown up now, no more car seats, but the CAR SEAT has always been part of our family life, not just for safety, but also for convenience, especially when I was driving alone with all 3 kids. We’ve given away our car seats, and these days I just need to remind them to buckle up. It is an effort, and it must be done. Thank you again all you kind souls for this benevolent effort, God bless, Ramadan Kareem, looking forward to a safer Raya, God willing :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • MDAriff on Jun 24, 2016 at 2:33 am

    Dulu hanya membayangkan kerusi ini@child car seat adalah untuk golongan yang mewah sahaja…namun begitu ternyata meleset memandangkan ianya amat perlu sekali untuk keselamatan kana-kanak

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Ommi Mariza on Jun 25, 2016 at 1:26 pm

    Saya memerlukan baby car seat untuk memastikan keselamatan anak saya ketika perjalanan pulang ke kampung.Di samping untuk mencuba car seat tersebut sama ada sesuai dengan anak saya Dan harganya mampu Malik.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Navaratna Devi Coomarasamy on Jun 25, 2016 at 2:03 pm

    . This seat is for my grandson who will be visiting me in July.As my daughter is travelling with both her children it is rather difficult to bring along the baby seat .I am applying on behalf of my daughter Shamini.Hope the request will be considered.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Navaratna Devi Coomarasamy on Jun 25, 2016 at 2:12 pm

      Thank you for the fantastic job you are doing for our children.Your care and concern for the little ones will always be remembered by all Malaysians.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Marsilla Ilyana bte Mohd Nasharudin on Jun 26, 2016 at 8:56 pm

    I need car seat, thank you

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Bahirah on Jun 28, 2016 at 12:57 am

    Tq for this brilliant program paultan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Alfahar on Jun 28, 2016 at 1:02 am

    Good job paultan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Amirah Ahmad on Jun 30, 2016 at 9:26 pm

    Safety first for my son

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Fariza on Jun 30, 2016 at 9:26 pm

    Bertuahnya kalau dapat memiliki car seat yng selesa untuk anak kita. Sedng mencari yang sesuai, selesa dan berbaloi untuk jangka masa panjang.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • thaqif on Jun 30, 2016 at 10:25 pm

    Carseat ..carseat. .Car seat. .

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • anne aizat on Jul 01, 2016 at 9:24 am

    ingin menyesuaikan anak duduk dalam carseat …menjamin keselamatan anak2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • maisarah binti azmir on Jul 01, 2016 at 6:00 pm

    Saya berharap sangat dapat terpilih untuk menggunakan child carseat ini. Ianya kerana saya mempunyai dua org cahaya mata yg berumur 1 tahun 5 bulan dan 2 bulan. Saya baru melahirkan anak kedua melalui pembedahan dan akan pulang ke kampung suami di bagan serai, perak. Semoga ada rezeki anak saya untuk menggunakan child carseat ini.amin…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required