Grab bakal lancar perkhidmatan perkongsian kenderaan bagi laluan Singapura-Johor Bahru

Grab rebranding Singapore-3

Bagi memudahkan lagi perjalanan rakyat Singapura dan Malaysia (Johor Bahru) yang berulang-alik ke dua negara berkenaan dengan kos yang lebih berpatutan, Grab telah melancarkan perkhidmatan perkongsian kenderaan untuk kedua-dua hala seperti mana yang diumumkan hari ini.

Menurut laporan Today Online, GrabHitch JB-SG bakal dilancarkan secara rasmi pada 20 Jun ini, akan membenarkan pemandu menyediakan ruang kosong bagi mengambil penumpang yang mahu menyeberang Tambak Johor bagi kedua-dua arah. Dengan perkhidmatan ini, para penumpang hanya dikenakan bayaran tambang yang cukup berpatutan, di samping lebih selamat dan selesa berbanding menggunakan pengangkutan awam lain.

Penumpang boleh membuat pra-tempahan dalam tempoh tujuh hari atau selewat-lewatnya 30 minit sebelum menggunakan perkhidmatan tersebut. Lokasi mengambil dan menurunkan penumpang adalah ditetapkan mengikut Grab iaitu melibatkan destinasi yang popular.

Tambang sehala dan destinasi perkhidmatan ini adalah seperti berikut:
Screen Shot 2016-06-13 at 1.41.28 PM

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required