Continental Tyre Malaysia umum kempen pemeriksaan keselamatan tayar dari 9 Jun – 4 Julai di Tesco Extra

Continental-Tyre-Malaysia-1-850x445

Continental Tyres Malaysia (CTM) telah mengumumkan kempen pemeriksaan keselamatan tayar yang akan diadakan bermula 9 Jun hingga 4 Julai di empat Pasaraya Tesco Extra terpilih sekitar semenanjung Malaysia. Kempen berkenaan adalah bersempena musim perayaan akan datang, yang pastinya menyaksikan orang ramai akan pulang ke kampung halaman.

Kempen pemeriksaan keselamatan tayar ini bertujuan untuk mendidik orang ramai berkenaan kepentingan penyelenggaraan tayar yang betul untuk memastikan keselamatan di jalan raya ketika dalam perjalanan semasa musim perayaan ini. “Kami percaya dengan mengambil langkah mengadakan kempen pemeriksaan keselamatan tayar ini merupakan peranan kami dalam memberikan kesedaran tentang keselamatan jalan raya dan membuat perubahan,” kata Cameron Wilson, Pengarah Urusan CTM.

“Adalah penting untuk terus mendidik pengguna jalan raya bahawa tekanan tayar yang betul dan kedalaman bunga tayar yang mencukupi adalah perlu untuk memastikan perjalanan yang selamat. Tanpa perkiraan-perkiraan ini, jarak ketika membrek kecemasan akan menjadi lebih jauh, bermaksud kemalangan dengan impak kelajuan tinggi akan menjadi lebih banyak. Jadi jelas, dengan tekanan angin tayar dan kedalaman bunga tayar yang mencukupi, serta pemilihan tayar yang berkualiti akan memberikan perbezaan antara hidup dan mati,” tambah beliau.

Kempen ini sudah pun dimulakan, dengan persinggahan pertama di Tesco Extra Alma, Bukit Mertajam beberapa hari lalu. Persinggahan seterusnya akan diadakan di Tesco Extra Mutiara Damansara dari 16 hingga 19 Jun, diikuti Tesco Extra Tebrau (23 hingga 26 Jun) dan lokasi terakhir dijadualkan di Tesco Extra Bukit Puchong (30 Jun hingga 3 Julai).

Disetiap lokasi, kempen ini akan berjalan bermula 10 pagi hingga 10 malam. Brosur berkenaan tips penyelenggaraan tayar dan barangan Continental akan diedarkan ketika kempen berjalan. Sebagai penaja rasmi kejohanan UEFA Euro 2016, CTM turut mengadakan roadshow UEFA Euro 2016 disetiap lokasi kempen di mana orang ramai turut boleh menyertai aktiviti yang dijalankan dan berpeluang untuk memenangi barangan edisi terhad UEFA Euro 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required