BMW X6 xDrive35i M Sport CKD – kini RM628,800 dengan harga istimewa sempena Ulang Tahun ke-100

bmw-x6-xdrive35i-m-sport-ckd-launched-02

BMW Malaysia telah menyemak semula harga bagi model CKD BMW X^ xDrive351 M Sport. Apabila model pemasangan tempatan ini dilancarkan di Malaysia pada September lalu, ia dijual pada harga RM666,800, iaitu RM52,000 lebih murah berbanding versi CBU yang diperkenalkan pada April 2015.

Kini, sempena dengan Sambutan Ulang Tahun Ke-100, harganya menyusut sebanyak RM38,000, menjadikannnya RM628,800, harga atas jalan tanpa insurans, lengkap dengan lima-tahun waranti tanpa had perbatuan, termasuk program servis berjadual percuma dan juga program waranti tayar BMW.

Tiada perubahan mekanikal atau komestik pada model ini. BMW X6 xDrive35i M Sport ini dijanakan oleh enjin petrol 3.0 liter enam-silinder yang memiliki semua ciri BMW EfficientDynamics. Ia bagi memastikan SAC baharu ini menawarkan prestasi lebih hebat dan penjimatan bahan api yang telah dipertingkatkan.

Ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 306 hp dan tork puncak 400 Nm. Model ini berkeupayaan memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya 6.4 saat dengan pecutan maksimum 240 km/j.

Enjin tersebut dipadankan dengan transmisi sport Steptronic lapan-kelajuan untuk penukaran gear yang lancar dan penjimatan bahan api. Ia turut mencatat purata penggunaan bahan api 8.6l/100km dan emisi CO2 200g/km.

bmw-x6-xdrive35i-m-sport-ckd-launched-14

Antara ciri lain yang turut ditampilkan ialah BMW EfficientDynamics termasuklah fungsi Launch Control dan jangkaan rangkaian kuasa. Selain dilengkapi dengan Air Curtains, Air Breathers dan corong udara untuk meningkatkan aliran udara dan mengurangkan penggunaan bahan api.

Ia juga membawakan reka bentuk ekstrovert yang menggabungkan karekter versatil model-model BMW X dengan BMW coupé yang sporty. Jika dilihat dari arah hadapan, model ini didominasi oleh gril ‘kidney‘ yang lebar sehingga ke lampu utama Adaptive LED serta lampu kabus LED sebagai ciri standard.

Selain itu, ia juga memiliki garis bumbung yang rata dan menyerlahkan lagi imejnya dengan kehadiran pakej M Sport yang dipasang sebagai ciri standard terdiri daripada pakej M Aerodynamics dan Suspensi Adaptive M. Ia juga hadir bersama rim aloi ringan jejari-berkembar M bersaiz 20-inci.

Kabin BMW X6 CKD ini juga menampilkan imej yang premium termasuk kemasan eksklusif dan upholstery kulit Dakota. Bahagian kokpit juga berorientasikan kepada pemandu bersama ciri-ciri seperti paparan instrumen multi-fungsi dengan teknologi panel hitam.

bmw-x6-xdrive35i-m-sport-ckd-launched-51

Garis horizontalnya memanjang dari panel instrumen ke bahagian pintu. Sekali gus menyerlahkan ambien kabin yang mewah dan selesa. Ciri-ciri lain yang ada di ruang kabin termasuklah pendingin hawa empat zon dan lampu ambien eksklusif yang diletakkan pada ketinggian bahu.

Untuk menyerlahkan lagi aspek-aspek dinamik BMW X6 CKD ini, pakej M Sport turut menampilkan tempat duduk sporty yang boleh dilaras secara elektrik bersama fungsi memori untuk kerusi hadapan.

Stereng M balutan kulit turut dilengkapi butang pelbagai fungsi, pedal penukar gear, dan tuil pilihan kedudukan gear Sport.

Ia juga didatangkan dalam warna Alpine White, Flamenco Red, Carbon Black dan Space Grey. Manakala pilihan warna upholstery kulit Dakota ialah hitam, merah dan coklat.

GALERI: BMW X6 xDrive35i M Sport CKD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required