Perodua Bezza – 40% lebih cenderung pilih ciri VSC

Perodua_Bezza_Slides-6-630x420

Bagi model Perodua Bezza yang akan dilancarkan tak lama lagi, syarikat itu mensasarkan 85% pengguna akan lebih cenderung untuk memilih model dengan enjin 1.3 liter. Daripada jumlah itu, 40% dijangka akan memilih spesifikasi paling lengkap, 1.3 Advance, yang turut dilengkapi dengan sistem transmisi automatik empat-kelajuan.

Bagaimanapun, tarikan utama bagi model dengan spesifikasi paling tinggi itu ialah ciri Vehicle Stability Control (VSC), kawalan cengkaman dan Hill Start Assist, yang menjadi pelengkap bagi ciri dua beg udara yang turut ditawarkan pada semua varian lain. Ia turut disertakan dengan sistem multimedia maju dengan navigasi, Smart Link dan kamera undur.

Varian lain yang turut ditawarkan bagi enjin 1.3 liter ialah Premium X, varian pertengahan, yang turut boleh didapati dengan trasmisi manual lima-kelajuan atau automatik. Perodua juga menjangkakan 42 peratus pengguna akan memiliki versi automatik, manakala hanya 3% yang akan membeli versi manual.

Perodua_Bezza_Slides-8-630x420

Selebihnya, Perodua meramal hanya 15% pembeli Bezza akan memilih model dengan enjin 1.0 liter, di mana cuma satu varian ditawarkan iaitu Standard G. Bagi pilihan transmisi, 2% terdiri daripada mereka yang memilih manual, manakala 13% lagi kemungkinan besar akan memilih automatik.

Di dalam sidang media hari ini, Pengarah Urusan Perodua Sales, Dr Zahari Husin berkata punca utama mengapa jangkaan rendah terhadap pembeli yang akan memilih model 1.0 liter ini adalah disebabkan pembeli peringkat kemasukan turut mempunyai model Axia sebagai pilihan mereka. Bagi yang inginkan sebuah sedan, mereka pasti mahukan pilihan enjin yang lebih besar.

Secara keseluruhannya, Perodua hanya menjangkakan 5% daripada jumlah keseluruhan jualan Bezza nanti adalah daripada model dengan transmisi manual. Bagaimanapun, angka sebenar tertakluk kepada maklum balas pasaran selepas Perodua Bezza mula dijual kelak.

Perkongsian pasaran Perodua setakat Jun 2016 juga sangat memberangsangkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required