Mitsubishi capai aras jualan 100,000 unit di Malaysia

CEO of MMM, Mr. Yang with MMM's 100,000th Customer Mr. Lee

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) kini melepasi angka jualan 100,000 unit kenderaan jenama Jepun itu di Malaysia.

“Sejak mula bertapak di Malaysia pada 2005, MMM telah berkembang pesat dan kini mencapai angka jualan 100,000 unit kenderaan di sini. Kami berbangga dengan kenderaan yang dihasilkan, dan dapat berkongsi dengan 100,000 pemilik di Malaysia adalah sangat bermakna. Terima kasih di atas segala sokongan berterusan yang diberikan oleh semua,” jelas Ketua Pegawai Eksekutif MMM, Yang Won-Chul.

Penyumbang terbesar kepada pencapaian berkenaan ialah model-model keluaran Mitsubishi seperti Triton 4×4, ASX dan Lancer. “Dengan pencapaian terbaharu ini, MMM akan meneruskan usaha untuk menawarkan model-model menarik untuk pelanggan di Malaysia untuk lebih nilai dan keseronokan pemanduan,” tambah beliau.

Lee Ju Hin, 31, menjadi pemilik kenderaan ke 100,000 Mitsubishi, dan diraikan di dalam satu majlis di premis pengedar sahnya, Jimisar Autotrade di Kuching, Sarawak. “Saya amat berbangga menjadi pemilik kenderaan Mitsubishi yang ke 100,000. Mitsubishi Triton yang kini menjadi milik saya ini merupakan sebuah trak pikap yang sporty, mempunyai nilai yang baik untuk wang yang dibelanjakan serta dilengkapi ciri menarik. Trak pikap ini akan saya gunakan untuk perjalanan jauh, termasuk ke kawasan pedalaman di mana kenderaan penumpang biasa tidak dapat masuk,” kata Lee.

MMM akan terus meluaskan rangkaian pengedarnya untuk pasaran yang berpotensi. Setakat ini, Mitsubishi mempunyai 54 bilik pameran (46 daripadanya pusat 3S) dan 53 pusat servis di seluruh negara. Di Malaysia Timur, MMM diwakili oleh rangkaian 12 bilik pamerannya (masing-masing enam di Sabah dan Sarawak).

Syarikat itu turut menduduki tempat kedua bagi Sales Satisfaction Index (SSI) dan Customer Service Index (CSI) J.D. Power Asia Pacific 2015. Sebelum ini, Mitsubishi mengumumkan penyanyi tersohor tanah air, Yuna sebagai duta jenamanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required