ANIH umum penutupan lorong di laluan masuk R&R Genting Sempah mulai 1 hingga 11 Ogos ini

ANIH

ANIH Berhad, pemegang konsesi bagi komponen Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT 1) akan menjalankan kerja-kerja menaiktaraf dan penurapan jalan di laluan masuk ke kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Genting Sempah bagi meningkatkan lagi tahap keselamatan dan keselesaan pengguna.

Sehubungan itu, penutupan lorong secara berperingkat akan dilaksanakan bermula 1 hingga 11 Ogos 2016 di laluan masuk ke kawasan R&R berkenaan. Sila ambil maklum bahawa laluan sementara ke R&R Genting Sempah untuk tempoh berkenaan hanya dibuka untuk kenderaan ringan sahaja, manakala pada 11 Ogos, R&R tersebut akan ditutup sepenuhnya kepada semua jenis kenderaan bermula dari jam 8 pagi hingga 10 malam.

Oleh itu, semua pengguna yang ingin memasuki R&R Genting Sempah dinasihatkan mematuhi papan tanda serta arahan yang diberikan petugas dilokasi. Rujuk peta laluan sementara di atas dan kemudahan parkir yang disediakan.

Mesej turut dipaparkan menerusi papan tanda elektronik (VMS) di sepanjang lebuh raya bagi membolehkan pengguna membuat persediaan awal dengan berhenti di kawasan R&R atau hentian sebelah yang lain, jika perlu.

Untuk sebarang maklumat, sila ikuti medium komunikasi seperti Facebook Lebuhraya Pantai Timur dan laman Twitter @LPTTrafik bagi mengetahui status dan keadaan terkini serta isu-isu lain di sepanjang jajaran lebuh raya di bawah kendalian ANIH Berhad. Pengguna juga dinasihatkan untuk mengikuti akaun laman sosial LPT untuk merancang perjalanan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required