24 jalan utama di sekitar KL bakal ditutup secara berperingkat 7 Ogos ini sempena KL Marathon 2016

kl-city-jam

Sempena berlangsungnya Standard Chartered KL Marathon 2016 pada 7 Ogos ini, sebanyak 24 jalan utama di sekitar Kuala Lumpur dilaporkan akan ditutup secara berperingkat.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh, Lebuhraya AKLEH akan ditutup pada jam 2 pagi hingga 9 pagi, manakala DUKE pula dari jam 2 pagi hingga 11 pagi pada tarikh tersebut.

Selain itu, jalan lain yang terlibat ialah Jalan Raja (Dataran Merdeka), Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Sultan Ismail, Jalan Ampang, Jalan P.Ramlee, Jalan Raja Chulan, Jalan Bukit Bintang, Jalan Tun Razak, Jalan Kuching dan Jalan Tuanku Abdul Halim (Jalan Duta), laporan Bernama.

Selain itu, ia turut melibatkan Jalan Langgak Tunku, Jalan Bukit Tunku, Jalan Tunku, Jalan Tun Ismail, Jalan Dato Onn, Jalan Sultan Salahuddin, Jalan Parlimen, Jalan Damansara, Lebuhraya Sultan Iskandar, Jalan Kinabalu, Jalan Sultan Hishamuddin dan Jalan Tanglin.

Di mana jalan-jalan tersebut akan ditutup pada hari yang sama dari jam 4 pagi dan dijangka akan dibuka semula pada tengahari.

Amar Singh turut berkata seramai 300 anggota polis akan ditugaskan bagi mengawal aliran trafik di sepanjang 42 km laluan marathon berkenaan yang dijangka bakal disertai oleh 35,000 peserta dalam dan luar negara.

Beliau turut menasihati pengguna jalan raya supaya menggunakan pengangkutan awam seperti LRT dan Monorail serta elak daripada menggunakan laluan yang terlibat jika memasuki pusat bandar pada tarikh tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required