Shell meraikan ulang tahun ke-125 dengan kesenian

Image 1 - Datuk Azman Ismail, Managing Director, Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd. and Shell Timur Sdn. Bhd. with the artists for the Celebrating 125 Years art project

Shell Malaysia memilih pendekatan berbeza bagi meraikan ulang tahun ke-125; dengan menganjurkan kempen Celebrating 125 Years, sebuah inisiatif yang melibatkan lapan artis seni yang memberikan sentuhan unik masing-masing dengan menghasilkan lukisan mural di stesen terpilih Shell.

Lapan artis yang terlibat ialah Datuk Lat, Cheeming Boey, Sabek, Yap Hanzhen, Amey Sheikh Ali, Caryn Koh, Thomas Powell, dan Dmojo. Mereka akan menghasilkan 15 lukisan mural, dengan sekurang-kurangnya satu mural bagi setiap negeri di Malaysia.

Lukisan berkenaan akan cuba memaparkan interpretasi setiap seorang daripada mereka terhadap kemajuan dan semangat perintis warga Malaysia. Lukisan berkenaan ada yang bakal mempamerkan mercu tanda di Malaysia, dan selebihnya suasana masyarakat.

“Shell telah bersama Malaysia selama 125 tahun, dan bersamanya kami telah mengecapi pelbagai kejayaan dalam industri ini. Sebagai jenama minyak utama, kami ingin menyumbang kepada pembangunan semangat warga Malaysia, yang selama ini menjadi tunjang utama kejayaan negara,” kata Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd dan Shell Timur, Datuk Haji Azman Ismail.

Image 2 - Datuk Lat (left) and Datuk Azman Ismail, Managing Director, Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd. and Shell Timur Sdn. Bhd.

Setiap mural yang akan dihasilkan menjadi cerminan kepada nilai-nilai kebersamaan dalam kalangan masyarakat, yang turut diterapkan oleh Shell; kepelbagaian, penyatuan, hormat-menghormati dan saling merangkumi.

Selain itu, Shell turut menjalankan aktiviti lain bagi meraikan ulang tahun ini. Bulan lalu, Shell memulakan acara pemanduan kebajikan yang berlangsung selama tiga hari, #Pump123 sempena Hari Raya Aidilfitri. 1 sen daripada setiap liter minyak yang dijual di seluruh negara akan dermakan kepada enam badan kebajikan kanak-kanak, dan jumlahnya akan diumumkan dalam masa terdekat. Untuk maklumat lanjut berkaitan sambutan ulangtahun ke-125 Shell, ia boleh dicapai di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required