Mercedes-Benz lancar pusat 3S komersial pertama di Pantai Timur, mampu kendalikan 100 unit trak sebulan

Mercedes-Benz Commercial Vehicles Kuantan-BM

Mercedes-Benz Malaysia Commercial Vehicle (MBM CV) telah melancarkan pusat 3S komersial dengan kelengkapan penuh di Kuantan bersama pengedar sahnya, Hap Seng Commercial Vehicles. Terletak di lokasi strategik di Kuantan, ia merupakan pusat khas bagi mengendalikan kenderaan komersial Mercedes-Benz di Pantai Timur.

Pusat berkenaan akan mampu menjalankan tidak hanya aspek jualan, tetapi turut merangkumi servis kenderaan, penyelenggaraan dan baik pulih bagi kedua-dua jenama kenderaan komersial yang berkaitan, iaitu Mercedes-Benz dan Fuso.

“Kami kini dengan berbesar hati memperkenalkan pusat 3S dengan kelengkapan penuh untuk kemudahan pelanggan-pelanggan di Pantai Timur. Ia juga sebahagian daripada usaha kami untuk memperkukuh dan memperluas rangkaian serta kedudukan di Malaysia,” jelas Naib Presiden MBM CV, Albert Yee.

Pusat 3S Hap Seng Commercial Vehicle di Kuantan dibangunkan di atas keluasan 9,780 kaki persegi yang terdiri daripada ruang pameran yang mampu memuatkan 14 buah trak dan tiga ruang kerja/servis. Ia dikendalikan oleh pasukan khusus dengan kapasiti 100 kenderaan sebulan.

“Penyelesaian pengangkutan yang memberi tumpuan kepada pelanggan kami yang diguabungkan dengan kepakaran kemprehensif menjadi bukti Mercedes-Benz Commercial Vehicles membawa visi yang sama seperti syarikat induknya, Daimler AG, dalam menjadi penanda aras bagi kenderaan dan servis berkualiti premium. Akan ada lagi pusat 3S bagi kenderaan komersial seperti ini yang sedang kami rancang,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required