VIDEO: Proton tayang video teaser terbaharu Persona 2016 – dibintangi oleh Fazura dan Zul Ariffin

Proton telah menyiarkan video teaser terbaharu yang berjudul ‘Evolusi Persona’ bagi model Persona 2016 menerusi Facebook Proton Cars. Video terbitan KRU Studios dan diarahkan oleh pengarah kreatif, Ghaz Abu Bakar, ini turut menggandingkan dua pelakon terkenal, Fazura bersama Zul Ariffin.

Ia sebagai menambahkan lagi debaran menjelang pelancarannya yang dijadualkan berlangsung tidak lama lagi. Seminggu yang lalu, teaser kedua bagi Persona 2016 dengan memaparkan foto bahagian hadapan model kedua Proton yang dilancarkan untuk tahun ini.

Manakala awal bulan ini, Proton turut menyiarkan Video Safety 360 dengan penampilan Persona 2016 sepenuhnya dalam balutan penyamaran. Ia menunjukkan Persona dalam beberapa siri ujian di litar ujian, termasuk bagi ABS dan sistem Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC).

Hujung minggu lalu, kami juga telah diberi peluang untuk menyertai sesi pandu uji Persona 2016 di trek ujian Pusat Kecemerlangan Proton, Shah Alam. Malah kami juga telah menyiarkan spesifikasi dan perincian mengenai sedan berdasarkan binaan Iriz ini.

Bakal ditawarkan dengan empat varian iaitu 1.6L Standard MT/CVT, 1.6L Executive CVT, 1.6L Premium CVT dan 1.6L Premium SE CVT, ia menggunakan penjana kuasa yang sama iaitu 1.6 liter VVT petrol, dengan 107 hp pada takat 5,750 rpm dan tork maksima 4,000 rpm. Varian Standard hanya dipadankan dengan kotak gear automatik lima-kelajuan, manakala varian Executive dan Premium dilengkapi dengan transmisi CVT automatik.

Beberapa hari lalu, Proton telah mendedahkan harga indikatif bagi Persona 2016 iaitu bermula RM47,000 hingga RM61,000 bagi Semenanjung Malaysia, manakala untuk Sabah/Sarawak pula dari RM49,000 hingga RM63,000.

Ia kini boleh mula ditempah dengan bayaran tempahan sebanyak RM300 (bayaran akan dikembalikan dalam sebarang keadaan). Malah Proton turut menawarkan pakej servis percuma selama tiga tahun bagi alat ganti dan tenaga buruh. Walau bagaimanapun, ia hanya sah bagi tempahan yang dibuat sebelum 30 September ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required