Land Rover Discovery 2017 diperkenalkan 28 Sept ini

new-discovery-tease

Land Rover Discovery baharu direncana bakal melakukan penampilan perdana pada 28 September ini iaitu sempena Paris Motor Show 2016. Sebelum memperkenalkannya secara rasmi, Land Rover telah menyebarkan imej teaser pertamanya ini.

Walau bagaimana pun, tiada perincian penuh disebarkan mengenai Discovery baharu ini. Namun menurut Ketua Rekaan Land Rover, Gerry McGovern berkata, “Discovery baharu ini mentafsirkan semula SUV bersaiz besar. Malah rekaaan dan kejuruteraannya memiliki revolusi bagi DNA Discovery bagi memberikan gaya yang versatil dan keupayaan premium bagi sebuah SUV.”

Jika menerusi pandangan hadapannya, imej Discovery baharu ini memang banyak diambil daripada model konsep Discovery Vision 2014. Malah ia menampilkan ciri yang lebih lembut dan elegan, namun masih mengekalkan sentuhan yang ranggi dan berketerampilan.

100022lrover-a

Malah bahagian kokpitnya pula dikatakan telah direka semula dan menampilkan beberapa elemen baharu termasuk skrin sesentuh 10.2-inci dan sistem infotainmen InControl Touch Pro.

Pada bahagian bawah hudnya pula, kemungkinan ia akan menawarkan penjawa kuasa petrol empat-silinder dan diesel enam-silinder. Walau bagaimana pun, untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SUV ini, ia akan diperkenalkan pada malam pembukaan Paris Motor Show 2016 iaitu 28 September ini.

GALERI: Spyshot Land Rover Discovery baharu

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required