Volkswagen Polo 1.6 – kini hanya RM78k, turun RM13k

Volkswagen Polo Facelift 1

Laman web Volkswagen Malaysia telah mendedahkan harga untuk model hatcback Polo 1.6 CKD kini telah pun disemak semula. Untuk versi facelift yang diperkenalkan tahun lalu ini, kini dijual pada harga atas jalan tidak termasuk insuran RM77,646, kurang RM13,000 berbanding sebelum ini dijual pada harga RM90,646.

Tiada perubahan pada sistem mekanikal dimana model ini masih dijana enjin 1.6 liter empat silinder MPI yang sama berkuasa 105 PS/153 Nm, dipadankan dengan kotak gear automatik enam-kelajuan dari Aisin. Model ini juga masih dilengkapkan dengan roda aloi “Riverside” 15-inci dibaluti tayar bersaiz 185/60R15.

Ciri-ciri standard juga masih sama seperti sebelum ini dimana Polo dilengkapi pemain audio utama RCD 330G dengan hubungan USB dan iPod serta kebolehan Mirrorlink, dihubungkan kepada empat unit pembesar suara.

Kawalan Kelajuan, penghawa dingin automatik zon tunggal Climatronic dengan liang udara belakang serta lampu hadapan halogen juga turut hadir sama seperti sebelum ini. Untuk keselamatan, Polo 1.6 masih kekal dengan dua-beg udara, cagak tempat duduk kanak-kanak ISOFIX serta brek ABS dibantu dengan BA tanpa kawalan kestabilan elektronik.

Pembeli ditawarkan dengan opsyen cagak top tether tempat duduk kanak-kanak G1 Isofix Duo Plus dengan tambahan kos RM3,048. Pembelian Polo Hatch 1.6 kini dilindungi dengan waranti selama lima-tahun dan jaminan mobiliti juga selama lima tahun. Jika anda berminat untuk memandu uji model ini, daftarkan diri anda di sini.

GALERI: Volkswagen Polo 1.6 Hatch CKD facelift 2015 (ini merupakan model facelift versi 2015 semasa ia diperkenalkan tahun lalu)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required