Suara Tony Fernandes digunakan dalam aplikasi Waze

Waze, aplikasi navigasi bagi telefon pintar, telah melancarkan ‘arahan bersuara’ baharu dengan mengundang CEO Kumpulan AirAsia Bhd, Tan Sri Tony Fernandes sebagai penyumbang suara.

“Ramai yang bertanya kepada saya, bagaimana rasanya menjadi juruterbang AirAsia. Kini, anda boleh merasai pengalaman seperti sedang terbang di awan yang tinggi, dengan saya sebagai pegawai kawalan trafik udara anda.”

“Seperti kawalan trafik udara yang sebenar, saya tidak boleh berjanji tentang kesesakan, namun saya boleh berjanji, dengan Waze, kita akan sampai ke destinasi dengan pantas,” ujar Fernandes menerusi laporan Bernama.

Menurut Pengurus Jualan Waze Malaysia, Edward Ling, ia merupakan satu cabaran untuk mengundang Fernandes menjadi penyumbang suara bagi Waze.

“Arahan bersuara menjadi elemen paling popular Waze dan arahan suara dari Fernandes sebagai ‘pembantu juruterbang’ anda, pastinya akan membuatkan anda terasa seperti sedang ‘terbang’ dalam pemanduan,” ujar Ling.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required