Aliran trafik baharu di Jln Kemajuan Subang mulai hari ini – saman bagi kenderaan yang diparkir di bahu jalan

traffic-flow-jln-kemajuan-sj-echo-fb

Mulai hari ini, 19 September 2016, aliran trafik baharu dilaksanakan di Jalan Kemajuan, Subang Jaya selepas ia ditunda sejak beberapa bulan yang lalu. Aliran trafik baharu ini akan dilaksanakan dari jam 7 pagi yang melibatkan arah dari Persiaran Kewajipan dan persimpangan Jalan Kemajuan Subang (berhampiran persimpangan Mesiniaga) hingga ke Persiaran Jengka menghala kembali ke persimpangan Jalan Kemajuan.

Menurut laman Facebook SJEcho, yang menyiarkan kenyataan dari ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh, berkata, pusingan U di hadapan Subang Parade akan dibuka mulai 7 pagi, sementara persimpangan Jalan Kemajuan-SS16/2 pula akan ditutup bermula jam 10 pagi.

“Semua kenderaan yang datang dari Mesiniaga iaitu sepanjang Jalan Kemajuan tidak boleh membelok ke sebelah kanan menghala ke Jalan SS16/2 kerana persimpangan tersebut ditutup. Sementara kenderaan yang datang dari Jalan SS16/2 juga tidak boleh membelok ke Jalan Kemajuan menghala ke Subang Parade,” ujarnya.

Yang Dipertua Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ), Dato Nor Hisham Ahmad Dahlan pula berkata, pegawai penguatkuasa tempatan termasuk polis trafik akan memantau jalan-jalan terbabit dan akan mengeluarkan saman bagi mana-mana individu yang terus memarkir kenderaan masing-masing di sepanjang jalan di hadapan Subang Parade.

“Apabila ramai yang meletakkan kenderaan di bahu jalan ini, ia akan menyebabkan laluan menjadi sempit dan berlakunya kesesakan. Justeru, kami telah menguatkuasakan peraturan Tidak Boleh Parkir sepenuhnya di sepanjang jalan tersebut. Mana-mana yang masih berdegil dengan memarkir di kawasan berkenaan, akan disaman oleh pihak polis trafik,” tegas Nor Hisham.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required