Chevrolet Trailblazer facelift bakal mendarat di Malaysia pada Q1 2017, diikuti SUV Trax dan Cruze

chevy-trailblazer-cebu-01_bm

Semasa pelancaran peringkat rantau ASEAN untuk trak pikap Colorado dan SUV Trailblazer yang berlangsung Filipina minggu lalu, Chevrolet turut mengumumkan berberapa perkara penting.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Colorado generasi kedua versi facelift bakal dilancarkan di Malaysia tidak lama lagi. Model berkenaan sebelum ini juga telah pun diprebiu ketika berlangsungnya Karnival Jualan Auto Merdeka di Naza Automall PJ. Trak berkenaan bakal dijual dalam versi 2.8 liter dan 2.5 liter, dimana versi 2.5 liter bakal menerima sistem pengecas turbo Geometri Bervariasi (VGT).

Menurut Naza Quest, SUV tujuh tempat duduk yang berasaskan trak pikap iaitu Trailblazer versi facelift yang didedahkan di Thailand bulan lalu, turut bakal dibawa ke pasaran tempatan pada suku pertama tahun hadapan, ditawarkan dalam versi 2.5 dan 2.8 liter.

Harga anggaran untuk SUV berkenaan adalah sekitar RM200k, tetapi Naza Quest berharap dapat menjualnya pada harga sekitar RM190k. Seperti juga Colorado, Trailblazer facelift ini turut menampilkan kabin yang dirombak semula bersama penggunaan meterial lembut.

Ia bakal didatangkan bersama penghidup enjin kawalan jauh, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, lampu hadapan automatik, tempat duduk larasan elektrik, sistem infotainmen MyLink 2 baharu bersama skrin sesentuh tujuh-inci bersama sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, kamera undur serta cermin tingkap automatik untuk memudahkan ia ditutup (turut dipadankan pada Colorado).

Untuk varian tinggi, ia turut dilengkapi dengan pengelap cermin automatik, penghawa dingin automatik, tujuh-pembesar suara, penderia parkir hadapan dan belakang serta sistem navigasi.

Chevrolet_Trax-2

Selain itu, Naza Quest turut mengumumkan akan memperkenal beberapa model Chevrolet baharu yang lain ke pasaran Malaysia tahun hadapan. Antara model berkenaan termasuk SUV segmen-B Trax dan juga Cruze 2017. Trax dibina di Korea dan telah dipamerkan di Indonesia semasa IIMS April lalu. Jika ia benar-benar akan dijual di Malaysia kelak, Naza Quest akan membawanya dalam bentuk semi-knocked down (SKD) pada suku kedua tahun hadapan.

Di Indonesia, Trax dijana oleh enjin turbo empat silinder 1.4 liter EcoTec berkuasa 140 PS/200 Nm, dipadankan dengan kotak gear torque converter enam-kelajuan automatik bersama override manual.

GALERI: Chevrolet Trailblazer generasi kedua facelift

GALERI: Chevrolet Trax 2016 spesifikasi Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required