BMW R NineT di Amerika Syarikat dipanggil balik kerana lampu penunjuk arah belakang yang tidak jelas

2015-bmw-motorrad-rninet-13-850x567bm

BMW Motorrad telah mengeluarkan kenyataan menarik balik model R NineT di Amerika Syarikat kerana lampu penunjuk arah belakangnya dikatakan tidak jelas dan boleh terhalang dari pandangan pengguna jalan raya lain yang berada di belakang.

Bahagian lampu penunjuk arah belakang ini juga tidak menepati perkara 108 yang merujuk kepada lampu, alat pemantul dan kelengkapan berkaitan oleh National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) Amerika Syarikat dan dikatakan boleh menyebabkan kemalangan.

1,792 unit R NineT di Amerika Syarikat terlibat dalam panggilan balik ini dan pemilik diminta membawa motosikal mereka ke pusat servis berdaftar dan unit lampu penunjuk arah baharu lebih lebar dan panjang akan dipasang secara percuma.

Sementara itu, bagi pemilik R NineT di Malaysia, mereka tidak perlu risau kerana BMW Motorrad Malaysia memberitahu panggilan balik ini tidak melibatkan motosikal di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required