Volkswagen Jetta facelift – Senarai spesifikasi penuh didedahkan sebelum pelancaran; tiga tahap kemasan

2016-volkswagen-jetta-in-malaysia-1-1-bm

Volkswagen Passenger Car Malaysia (VPCM) telah mendedahkan senarai penuh kelengkapan bagi model Volkswagen Jetta facelift sebelum pelancaran rasminya minggu hadapan. Melalui laman webnya, Jetta selepas ini akan ditawarkan dalam tiga kemasan berbeza; Trendline, Comfortline dan Highline. Ia juga sudah dibuka untuk tempahan, dengan jangkaan harga sekitar RM110,000 hingga RM130,000.

Bagi varian Trendline, ia dipakejkan di bawah tahap spesifikasi model semasa Jetta. Kebanyakan kelengkapan kekal sama, termasuk lampu utama reflektor halogen, rim 16 inci aloi (dalam rekaan Sedona), lampu kabus depan dan belakang, kemasan fabrik Sienna dan corong pendingin hawa belakang. Yang baharu, kemasan dan hiasan Zebrano yang turut digunakan.

Perbezaan lain ialah sistem pendingin hawa kini dikawal secara manual berbanding sistem Climatronic dwi-zon sebelum ini. Unit sistem audio (head unit) juga menggunakan sistem RCD 220 yang lebih rendah; dengan port USB, SD Card dan enam pembesar suara antara lainnya. Bagi varian ini, tiada lagi ciri cruise control dan butang kawalan pada stereng.

2016-volkswagen-jetta-highline-2

Manakala Comfortline dilengkapi dengan ciri-ciri yang kurang pada Trendline (kecuali cruise control); dengan rim Mambo, unit audio RCD 33G – yang melengkapi Polo 2016 – dengan skrin sentuh lima inci, Bluetooth dan Mirrorlink.

Varian paling tinggi, Highline pula ditambah dengan ciri, antaranya seperti lampu utama bi-xenon dengan lampu nyalaan siang LED, lampu belakang LED, rim aloi 17 inci Queensland, sistem masukan tanpa kunci, butang Push Start, cruise control dan kemasan kulit Vienna bagi tempat duduk.

Semua varian menggunakan enjin 1.4 TSI turbo empat silinder petrol yang menggantikan enjin twincharged sebelumnya. Sama dengan enjin pada Golf 1.4, ia menjana 150 PS antara 5,000 rpm hingga 6,000 rpm dan 250 Nm tork pada 1,500 rpm hingga 3,500 rpm. Bagi transmisi, ia menggunakan DSG klac berkembar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required