Volkswagen Jetta facelift diumum sudah mula boleh ditempah – harga dari RM110,000 hingga RM130,000

open-for-booking-jetta

Sebelum pelancarannya yang dijangka pada minggu hadapan, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) mengumumkan tempahan untuk Volkswagen Jetta baharu kini telah dibuka. Model yang diperkenalkan buat pertama kali di New York Auto Show 2014 ini dianggarkan akan dijual pada harga di antara RM110,000 hingga RM130,000. Ia didatangkan dalam empat warna – putih (Candy White), kelabu (Platinum Grey), perak (Reflex Silver) dan hitam (Deep Black).

Bahagian luaran model facelift ini hanya mengalami sedikit perubahan gaya untuk membezakannya dengan model sedia ada. Gril hadapan dirombak semula, bampar hadapan dan belakang juga diberi sedikit gaya berbeza serta lampu hadapan dan lampu belakang yang dipertingkatkan dan dilengkapi set rim baharu.

Begitu juga dengan bahagian dalamannya yang turut diberi sedikit suntikan yang lebih segar dengan menampilkan roda stereng, kluster instrumen dan butang kawalan penghawa dingin auto yang dipertingkatkan, dan kesemua elemen itu sama seiras dengan model Golf Mk7.

Jetta baharu akan ditawarkan dalam tiga varian – Trendline, Comfortline and Highline. Ia dijana oleh enjin 1.4L TSI dengan pengecas turbo berkuasa 150 PS dan tork maksima 250 Nm bermula 1,500 hingga 3,500rpm, dipadankan dengan kotak gear klac berkembar DSG tujuh kelajuan baharu. Enjin berkenaan juga membolehkan Jetta diiktiraf secara rasmi sebagai Kenderaan Cekap Tenaga (EEV) dan dilengkapi dengan fungsi start/stop automatik dan brek janaan semula.

Untuk keselamatan, Jetta facelift dilengkapi dengan enam beg udara, Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Intelligent Crash Response System (ICRS) dan Hill-hold Control.

Jika anda ingin menerima perkembangan secara lebih eksklusif mengenai Volkswagen Jetta facelift ini, klik di sini untuk daftarkan diri anda.

GALERI: Volkswagen Jetta facelift (di lain-lain pasaran)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • cantik boleh tahan, bab nk repair esok2 tu yg tak berapa nak tahan ni…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required