Mercedes-Benz C-Class Cabriolet dilancar di Malaysia dalam tiga varian, harga bermula daripada RM358,888

mercedes-benz-c-class-cabriolet-bm-1

Mercedes-Benz C-Class kini boleh didapati di Malaysia dalam variasi bumbung boleh buka apabila Mercedes-Benz Malaysia melancarkan C-Class Cabriolet dalam tiga varian iaitu C 200 Cabriolet, C 250 Cabriolet dan C 300 Cabriolet. Harganya masing-masing adalah RM358,888, RM388,888 dan RM443,888 (termasuk GST, tanpa insurans). Jaminan yang diberikan adalah selama empat tahun tanpa had batuan.

Kesemuanya menggunakan enjin empat silinder 1,991cc petrol tetapi mempunyai kuasa yang berlainan iaitu 184hp bagi C 200 Cabriolet, 211hp bagi C 250 Cabriolet dan 245hp bagi C 300 Cabriolet. Transmisi yang dipadankan pada semua enjin ini adalah unit automatik 9G-TRONIC.

Selain itu, bagi C-Class Cabriolet untuk pasaran Malaysia ini, Mercedes-Benz Malaysia juga menyiapkannya dengan pakej AMG Line yang lebih agresif pada bahagian hadapan, belakang, sisi dan juga gril ‘diamond’.

Bumbung yang digunakan pada C-Class Cabriolet adalah daripada bahan fabrik dan ia boleh dibuka sepenuhnya secara elektronik dalam 20 saat dan pada kelajuan sehingga 50km/j. Sebaik dibuka, ia akan terlipat masuk ke bahagian dalam but belakang namun masih mempunyai ruang simpanan sebanyak 285 liter (360 liter jika bumbung tertutup).

Jika dibandingkan dengan C-Class sedan, versi cabriolet ini mempunyai suspensi 15mm lebih rendah – dengan sistem penyerapan boleh pilih dan spring besi bagi C 200 Cabriolet manakala C 250 Cabriolet dan C 300 Cabriolet pula boleh didapati dengan spring dan penyerapan lebih keras, bersama sistem Sports Direct-Steer untuk kawalan lebih tangkas. Melalui suspensi ini, pemandu boleh memilih sama ada sporty, selesa atau cekap bahan api (Dynamic Select).

Semua C-Class Cabriolet juga dilengkapi dengan Active Park Assist, Agility Control suspension, Dynamic Select system, Pre-Safe dan Active Brake Assist.

Pada C 200, ia dilengkapi dengan lampu utama LED High Performance, rim aloi AMG 18 inci, kemasan kulit sintetik Artico, kemasan dalam berwarna hitam, lampu suasana, plet tepi pintu berlampu, tempat duduk berkuasa elektrik bersama simpanan memori, sistem informasi dan hiburan 20 CD, navigasi Garmin Map Pilot dan kamera undur.

Pada C 300 pula, ia mempunyai perubahan dengan rim aloi AMG 19 inci, kemasan kayu hitam, jam analog, sistem pewangi Air Balance, sistem navigasi COMAND Online dan sistem bunyi Burmester.

Layari berkenaan spesifikasi dan kelengkapan Mercedes-Benz C 250 Cabriolet di www.carbase.my.

Mercedes-Benz C 250 Cabriolet


Mercedes-Benz C 300 Cabriolet


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required