Mitsubishi Malaysia lantik CEO baharu efektif 28 Okt

new-ceo-of-mmm-mr-tomoyuki-shinnishi

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah melantik Tomoyuki Shinnishi sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) baharu berkuat kuasa 28 Oktober ini.

Shinnishi memulakan kerjayanya di Mitsubishi Corporation (MC), Tokyo, sejak tahun 1997 dan telah memegang jawatan tinggi di syarikat berkenaan.

Sebelum ini, dari tahun 2001 hingga 2008, Shinnishi berkhidmat dengan PT. Krama Yudha Tiga Belian Motors (KTB) iaitu pengedar rasmi bagi Mitsubishi di Indonesia. Beliau bertindak sebagai penasihat bagi bahagian Produksi dan Kejuruteraan sebelum mengetuai bahagian Jualan dan Pemasaran.

Pada tahun 2008 hingga 2012 pula, beliau memegang jawatan sebagai Pengurus bagi Motor Vehicle ASEAN dan South West Asia Department di MC.

Selepas itu, beliau berpindah ke Mitsubishi Motors Corporation (MMC), Tokyo, mengendalikan bahagian jualan dan pemasaran bagi Mitsubishi Motors Rusia.

“Shinnishi memiliki pengalaman yang luas selama hampir 20 tahun di dalam industri automotif dan dengan komitmen yang tinggi terhadap Mitsubishi Motors, kami percaya beliau mampu memacu lagi jenama ini di serata Malaysia,” ujar Tan Sri Marzuki Mohd Nor, Pengerusi Lembaga Pengarah MMM.

Manakala CEO MMM sebelum ini iaitu Yang Won-Chul akan kembali ke MC, Tokyo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required