Nissan perkenal peranti perakam video DVR baharu

02-nissan-almera-with-dvr-recorder-bm

Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) kini memperkenalkan perkam video pemanduan (DVR) baharu yang boleh diperolehi bagi semua model keluarannya. Mudah digunakan, ia memaparkan visual sudat pandangan 150 darjah melalui lensa enam lapisan.

Dengan kemampuan kualiti rakaman video HD 1296 piksel, sensor yang digunakan juga membolehkan rakaman dalam keadaan yang malap tetap boleh dilihat dengan jelas. Dipasangkan pada cermin pandang belakang, ia mudah digunakan – sambungan tanpa wayar untuk paparan di telefon pintar juga boleh dilakukan.

01-all-new-dvr-bm

Ia serasi dengan penggunaan peranti IOS mahupun Android menerusi aplikasi TCAT DVR yang membolehkan pengguna untuk melakukan konfigurasi, paparan secara langsung serta muat turun video yang dirakam.

Peranti ini akan diaktifkan secara automatik dan akan terus merakam visual sebaik sahaja enjin kenderaan dihidupkan. Ia turut dilengkapi dengan alat pengesan graviti binaan dalaman untuk kekal merakam dengan terang dan jelas sekiranya kenderaan yang dipandu terlibat di dalam perlanggaran, membelok atau menukar arah dengan mengejut atau ketika membrek dalam kecemasan.

Jika dibeli secara berasingan, ETCM menawarkannya pada harga RM999 termasuk GST dan kos pemasangan. Namun, bagi tempoh promosi “Millionaire Drive” yang sedang berlangsung sepanjang Ogos, peranti berkenaan ditawarkan pada harga istimewa; tambahan hanya RM1 pada Nissan Almera, selain daripada promosi Aerokit NISMO dan sistem navigasi multimedia 6.5 inci yang turut ditawarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required