Mokhzani letak jawatan sebagai pengerusi SIC

FC APAC Sepang_012

Tan Sri Mokhzani Mahathir telah mengumumkan perletakan jawatannya sebagai pengerusi Litar Antarabangsa Sepang (SIC) selepas 13 tahun berada pada kedudukan tersebut.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, beliau meluahkan rasa gembiranya kerana diberi penghormatan untuk menjadi pengerusi SIC sejak tahun 2003.

“Saya telah melihat pelbagai acara berevolusi daripada perlumbaan amatur hingga ke profesional bertaraf dunia, dan saya berbangga rakyat Malaysia juga mampu berdepan dengan cabaran di dalam melahirkan bakat tempatan yang mampu beraksi di peringkat antarabangsa,” ujarnya.

Anak kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ini menambah, beliau melihat SIC sebagai salah satu pemangkin dalam perubahan budaya Malaysia dan sukan permotoran.

Tambahnya lagi, “SIC telah melatih banyak bakat di dalam sukan permotoran dua-roda dan empat-roda, malah terus berusaha meneruskan sokongan di dalam bidang ini.”

Menurut CEO SIC Datuk Razlan Razali pula, adalah suatu penghormatan buat dirinya kerana berpeluang bekerja di bawah kepimpinan Mokhzani.

“Beliau memberikan wawasan yang tersendiri untuk membentuk kerja kami di dalam membangunkan SIC hingga ke hari ini. Kami amat berterima kasih kepada beliau di atas sumbangannya terhadap SIC, termasuk acara-acara utama yang pernah diadakan di sini serta sumbangannya kepada sukan permotoran,” ujar Razlan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required