Michelin Pilot Sport 4 dilancar di Malaysia – sediakan cengkaman berprestasi tinggi, harga dari RM481

michelin-pilot-sport-4-launch-bm-6

Selepas mengeluarkan video teaser, Michelin akhirnya melancarkan tayar baru yang disasarkan kepada pengguna kenderaan yang mahukan tayar prestasi tinggi dan sport iaitu Pilot Sport 4. Tayar ini menawarkan inovasi dan teknologi yang lebih maju berbanding tayar sebelum ini (Pilot Sport 3), seterusnya meningkatkan setiap aspek prestasi kenderaan.

Michelin Pilot Sport 4 adalah tayar pertama yang menggunakan teknologi ‘Dynamic Response’, yang terdiri daripada lilitan hibrid aramid dan nilon. Ia mempunyai ketumpatan tinggi, tahan regangan, ringan dan lima kali lebih tahan berbanding dawai besi, sekaligus dapat menahan daya empar dan memastikan stabiliti permukaan yang bersentuh pada kelajuan tinggi. Bagi pemandu, ia akan menghasilkan cengkaman, reaktif, pengendalian dan kawalan yang lebih baik atas jalan.

Ciri baru seterusnya yang menyumbang kepada prestasi terbaik di atas jalan kering adalah rekaan bunga yang diinspirasi daripada bunga tayar kereta lumba Formula E. Jika dibandingkan dengan Pilot Sport 3, tayar baru ini mempunyai 10% lebih profail positif berikutan lebih banyak getah yang menyentuh jalan dan lebih banyak bunga yang tegar (dapat memastikan lekapan pada kelajuan tinggi).

Bagi meningkatkan cengkaman dan kecekapan membrek pula, Michelin memasukkan bahan elastomer dan silica hydrophobic dalam tayar Pilot Sport 4, dan dengannya, tayar dapat mengikut bentuk jalan. Lurah yang dalam pula mampu membuang air secara cekap apabila jalan basah.

Selain peningkatan prestasi menyeluruh, Pilot Sport 4 turut mempunyai kemasan akhir premium, dengan tulisan yang bergaya dan dipersiap dengan permukaan yang boleh melindung rim daripada bergesek. Michelin Pilot Sport 4 boleh didapati dalam 23 saiz – bermula dari 16 inci hingga 19 inci dan harganya bermula dari RM481 hingga RM1,293.

Michelin Pilot Sport 4 adalah tayar untuk kenderaan penumpang jenis biasa, sementara bagi kenderaan SUV prestasi pula, pilihan yang disediakan adalah Latitude Sport 3.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required