GALERI: Mercedes-Benz C200 Cabriolet menawan

mercbenz_c200_cabrio_ext-1

Bulan lalu, Mercedes-Benz Malaysia telah melancarkan varian tanpa bumbung bagi C-Class, iaitu Mercedes-Benz C-Class Cabriolet. Ia adalah berdasarkan varian C 200 yang tidak ditampilkan pada majlis pelancaran tersebut. Kini, varian Cabrio ini telah pun berada di bilik pameran di seluruh negara.

Diletakkan pada harga atas jalan RM358,888 tanpa insurans, di mana ia adalah RM30,000 lebih murah berbanding C 250 Cabriolet, tetapi lebih mahal RM106,000 berbanding C 200 Exclusive sedan. Harga tersebut adalah termasuk waranti empat-tahun, tanpa had perbatuan.

mercbenz_c200_cabrio_ext-3

Tidak seperti model C 250 dan C 300, hanya C 200 tidak didatangkan dengan pakej AMG Line, namun dilengkapi bampar dan skirt sisi standard, serta dipadankan bersama roda aloi AMG lima-jejari 18-inci yang sama dengan varian sedan C 200 Exclusive. Ia juga dipadankan dengan gril efek-berlian (tanpa krom) dan lampu utama LED prestasi tinggi sebagai standard.

Di dalamnya, C 200 menerima material upholstery kulit tiruan Artico, kekemasan hitam berkilat pada konsol tengah dan aluminium pada permukaan dalaman pintu. Namun bahagian papan pemukanya tidak lagi dibaluti material Artico, seperti yang ada pada model seangkatannya. Ia juga dilengkapi dengan tempat duduk boleh laras berkuasa dengan elemen pemanas dan memori, sistem infotainmen asas Audio 20 CD dengan pad sentuh serta sistem navigasi Garmin Map Pilot.

mercbenz_c200_cabrio_int-1

C 200 turut dilengkapi pencahayaan ambien, plat ambang sisi iluminasi, Bantuan Parkir Aktif, suspensi Kawalan Ketangkasan dan sistem Pemilihan Dinamik, serta tujuh beg udara (termasuk satu pada bahagian lutut pemandu), Pra-Keselamatan dan Bantuan Brek Aktif.

Kuasanya hadir dari 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder, iaitu enjin yang sama dengan sedan dan coupe, mampu menghasilkan sehingga 184 hp pada 5,500 rpm dan tork 300 Nm dari 1,200 hingga 4,000 rpm, tetapi cabrio menerima transmisi automatik 9G-Tronic sembilan-kelajuan baharu berbanding 7G-Tronic Plus tujuh-kelajuan pada model-model lain. Ketahui lebih lanjut mengenai spesifikasi penuh Mercedes-Benz C-Class Cabriolet ini menerusi CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required