Penang seragamkan waktu parkir mengikut zon

Public-Parking-Lots

Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) kini dalam proses untuk menyeragamkan masa parkir bagi semua lot parkir di sekitar pulau berkenaan.

Menurut Ahli Majlis Perbandaran MBPP, Joseph Ng, penyeragaman masa dan tarikh ini adalah bagi memastikan sistem ini berjalan lancar dan mengelakkan kekeliruan di kalangan penggunanya, laporan The Sun.

Belian berkata, terdapat tiga zon parkir yang disediakan iaitu hijau, biru dan merah, di mana setiap satunya memiliki masa dan tarikh parkir yang berbeza.

Bagi zon hijau dan biru, pengguna perlu membayar kadar parkir untuk hari Isnin hingga Sabtu, namun bagi zon merah pula, ia ditetapkan sepanjang minggu.

“MBPP akan memperkenalkan Smart Parking Gadget (SPG) di mana kredit akan disimpan dan hanya akan diaktifkan apabila pengguna menggunakan lot parkir yang disediakan. Walau bagaimana pun, sistem kupon parkir sedia ada tidak akan ditamatkan dan ia masih diperlukan terutamanya bagi pelancong yang mengunjungi Pulau Pinang dan mereka tidak perlu menggunakan SPG dalam lawatan singkat itu,” ujar Joseph.

Beliau turut berkata, terdapat kemungkinan peningkatan kadar parkir pada masa hadapan untuk membezakan lot parkir di bawa seliaan MBPP dan juga parkir persendirian. Katanya lagi, MBPP akan mempertimbangkan lebih banyak lot parkir, jika kadar bagi lot-lot parkir swasta adalah lebih kurang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required