Mercedes-Benz GLC Coupe diperkenalkan di Malaysia – hanya varian GLC 250 4MATIC, RM423,888

mercedes-benz-glc-coupe-1

Satu lagi model serba mewah, premium dan cukup bergaya telah diperkenalkan oleh Mercedes-Benz Malaysia (MBM) pagi ini, Mercedes-Benz GLC Coupe. Hadir dengan varian tunggal iaitu GLC 250 4MATIC, yang dilengkapi karakteristik yang lebih mantap dan menarik.

Dengan harga atas jalan yang ditawarkan iaitu RM423,888 (tidak termasuk insurans), pastinya GLC 250 4MATIC ini mampu menarik golongan yang mementingkan kesempurnaan dan gemarkan gaya kemewahan serta elegan.

GLC 250 4MATIC dijanakan oleh enjin 2.0 liter empat-silinder sebaris dengan kuasa 211 hp pada 5,500 rpm dan tork puncak 350 Nm antara 1,200 rpm hingga 4,000 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik 9G-TRONIC sembilan-kelajuan, dan padanan kuasa ini mampu memacunya dari 0-100 km/j dalam hanya 7.3 saat dan kelajuan maksimum yang mampu dicapai mencecah 250 km/j.

Selain prestasi yang mengagumkan, imej yang ditampilkan sememangnya menjadi taruhan utama bagi GLC 250 4MATIC ini. Ia hadir dengan rekaan menawan termasuk menampilkan gril radiator berlian dengan logo bintang ‘pujaannya’ di tengah dan corong udara yang lebih besar.

mercedes-benz-glc-coupe-2

Mengambil sedikit ilham imej SUV, garisan bumbung yang memberikan gambaran coupe cukup menyerlahkan gaya model berketinggian 1.60 m ini. Padanan roda bersaiz 20-inci turut memberikan kesan dinamik pada model coupe ini.

Melewati bahagian belakangnya, gen coupe jelas kelihatan terutamanya dengan rekaan bampar yang lebih maskulin serta kehadiran corong ekzos dengan disambung pada peresap belakang. Malahan bahagian belakangnya juga kelihatan sedikit lebar, memberikan penampilan yang lebih atletik. Lampu belakang LED yang bersudut dengan spoiler lip yang nampak ‘tajam’ menjadikan GLC 250 4MATIC kelihatan berketerampilan.

mercedes-benz-glc-coupe-33

Memasuki bahagian kabinnya, ia turut menterjemahkan aura penuh berkarekteristik dengan ambien bertaraf tinggi. Rekaan penuh dinamik terserlah menerusi papan pemuka dan konsol tengah dengan sentuhan mewah, menjalari bahagian corong udara hingga ke bahagian perehat tangan. Pakej AMG Interior Line yang merajai bahagian kabin turut menyerlahkan imej sporty coupe ini.

Selain itu, ia turut menampilkan sistem multimedia Audio 20 CD, kamera 360-darjah, dan fungsi KEYLESS-GO, serta bantuan pemanduan termasuk Collision Prevention Assist Plus, Attention Assist dan ESP.

Ruang penyimpanan barangan di belakang yang normalnya berkeluasan 491 liter, mampu menjadi 1,400 liter sekiranya tempat duduk belakang dibaringkan. Malahan ruang kaki dan ruang kepala bagi tempat duduk belakang juga lebih luas, terbaik dalam kelasnya.

GLC Coupe baharu ini turut didatangkan dengan suspensi sport termasuk DYNAMIC SELECT dengan lima mod transmisi termasuk ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ dan INDIVIDUAL. Selain itu, sistem Direct-Steer juga telah ditala semula dengan nisbah 15.1:1, menawarkan nisbah stereng yang lebih berkarakteristik, termasuk dengan hadirnya mod SPORT dan SPORT+.

Tidak berkompromi soal keselamatannya, GLC Coupe baharu ini juga dibina dengan kerangka berketahanan tinggi, termasuk dengan komponen alumnium die-cast.

Selain itu, juga dilengkapi dengan beg udara pada bahagian pelvis untuk penumpang dan penumpang hadapan, bahagian lutut pemandu, bahagian hadapan pemandu dan penumpang hadapan serta bahagian sisi bagi penumpang di belakang.

Untuk mengetahui spesifikasi dan perincian lanjut mengenai GLC Coupe baharu ini, sila layari Carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required