Petronas Dagangan akan segera selesaikan kerja penyelenggaraan, naik taraf kemudahan NGV

Petronas

Susulan mengenai berita pemberhentian sementara penjualan Gas Asli Kenderaan (NGV) di 67 buah stesen Petronas sekitar Lembah Klang, Negeri Sembilan dan Johor yang dilaporkan 31 Oktober lalu, Petronas Dagangan Bhd berkata pihaknya nekad untuk menyelesaikan kerja-kerja penyelenggaraan dan naik taraf kemudahan tersebut secepat mungkin.

Ketua Bahagian Perniagaan Runcit, Asdrin Azly, berkata, “Kami sedang bekerja keras untuk memastikan semua stesen terlibat beroperasi semula secepat mungkin. Dari segi keselamatan, kami juga akan memastikan semua penyelenggaraan dilakukan, di samping menaik taraf kemudahan NGV bagi menjadikannya cekap dan selamat untuk orang ramai.”

Pemberhentian jualan sementara NGV ini adalah disebabkan seorang lelaki maut selepas tangki yang berisi bahan api NGV meletup di sebuah stesennya di Johor Bahru pada minggu lalu. Walau bagaimana pun, perkara ini tidak membabitkan jualan petrol dan diesel, malahan kedai serbaneka ‘Kedai Mesra’ turut beroperasi seperti biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required