Kia Malaysia perkenal skim ‘Value 5’ bagi Sportage dan Sorento – jaminan nilai semasa selepas lima tahun

Kia_Sportage_New_Ext-3

Kebiasaannya, untuk membeli kenderaan baharu, kebanyakan pemilik akan memikirkan untuk menjual kenderaan sedia ada mereka terlebih dahulu sebelum membuat pembelian. Ini menjadikan nilai jualan semula atau resale value kenderaan merupakan perkara penting.

Bagi Kia Sportage dan Sorento, walaupun merupakan SUV yang menarik, aspek berkenaan masih tidak menyebelahi pengeluar kenderaan Korea. Dan, inilah perkara yang ingin dicapai melalui skim “Value 5” Kia Malaysia.

Menarik tentang skim ini ialah ia menawarkan Guaranteed Future Value (GFV) selepas lima tahun. Sebagai contoh, melalui skim ini, GFV bagi sebuah Sportage GT yang dijual pada harga RM141,888 selepas lima tahun ialah RM72,000.

Penyusutan harga kenderaan memang tidak dapat dielakkan. Namun, untuk “hilang” RM70,000 dalam masa lima tahun pemilikan kenderaan (atau RM14,000 setahun) tidaklah terlalu teruk. Lebih menarik, ia akan dinyatakan dengan jelas dalam kertas jual-beli kenderaan anda sejak dari awal lagi.

Kia_Sorento_New_Ext-4

Skim ini ditawarkan bagi model Kia Sportage OL dan Sorento UM terbaharu. GFV bagi setiap varian yang terlibat adalah seperti berikut, di dalam kurungan; Sportage GT Line RM141,888 (RM72,000), Sportage KX RM121,888 (RM61,000), Sorento LS Diesel RM155,888 (RM78,000), Sorento MS RM165,888 (RM83,000) and Sorento HS RM175,888 (RM88,000). Tawaran ini sah sehingga 31 Disember 2016.

Bagaimana pun, ia memerlukan pengguna untuk menghantar kenderaan mereka untuk diservis di pusat servis sah Kia selama tempoh lima tahun itu. Pembaharuan insurans juga perlu menggunakan perkhidmatan panel insurans yang dilantik Kia.

Skim berkenaan juga tidak boleh dipindah-milik, dan datang dengan bantuan kerosakan selama lima tahun. Ia juga tidak boleh ditukar kepada nilai tunai, yang bermaksud GFV ini hanya bertujuan untuk tukar-beli (trade-in ) kenderaan sahaja. Untuk maklumat lanjut, hubungi Kia Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required