Beberapa jalan utama di bandaraya KL ditutup sementara 13 Nov ini sempena OCBC Cycle KL 2016

RON_95_vs_RON_97_Fuel_Test_Malaysia_ 032

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh telah mengumumkan penutupan sementara beberapa jalan utama di sekitar pusat bandar Kuala Lumpur pada Ahad ini, 13 November 2016. Ia adalah sebagai kelancaran acara OCBC Cycle KL 2016 yang bakal berlangsung pada tarikh tersebut.

Jalan utama yang terlibat adalah sepanjang 14 km termasuklah Jalan Raja, Jalan Sultan Salahuddin, Jalan Tun Ismail, Jalan Raja Laut, Jalan Sultan Ismail, Jalan Ampang, Jalan P. Ramlee, Jalan Dang Wangi, Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Sultan Hishamuddin.

“Acara ini akan melibatkan penyertaan lebih 2,000 peserta termasuklah yang datang dari luar negara. Justeru, kami menasihati anda yang terlibat dengan acara ini agar datang awal ke lokasi terbabit. Untuk orang awam yang ingin memasuki pusat bandar pada tarikh tersebut juga diminta agar menggunakan pengangkutan awam atau bagi yang memandu, sila patuhi arahan pihak berkuasa dan ikut laluan alternatif yang disarankan,” ujar Amar Singh kepada pihak media di dalam taklimat hari ini di ibu pejabat Kontijen Polis Kuala Lumpur.

Pihak penganjur turut menyediakan ruang parkir bagi peserta yang terbabit iaitu di sekitar Dataran Merdeka, Taman Botani, Padang Merbok, Dewan Bandaraya Bangunan 1, Masjid Negara, Muzium Negara, Tugu Negara dan Jalan Masjid India.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required