SPYSHOT: Mercedes-AMG C63 S Coupe di Malaysia

2016mercedes-amgc63scoupemalaysiaspy2

Mercedes-Benz Malaysia bakal melancarkan satu lagi ahli baharu dalam keluarga AMG pada minggu hadapan, dan pagi tadi, kebetulan jurufoto residen kami, Sherman Sim, telah mengesan kehadiran Mercedes-AMG C 63 S Coupe di jalan raya.

Model yang nampak anggun ini, hadir dengan kerangka dua-pintu, dijanakan oleh enjin M177 4.0 liter biturbo V8 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 510 hp dan tork 700 Nm. Kuasa yang sedikit kurang dari enjin yang sama (476 hp/650 Nm) juga ditawarkan namun tanpa ‘S’ pada gelaran namanya, kami jangkakan ia diperkenalkan dalam bentuk sedan, namun mungkin ia tidak dijual di sini.

Bagi C 63 S ini, ia turut ditampilkan dengan suspensi sport AMG Ride Control yang boleh dilaras dengan tiga-pelarasan sebagai standard, bersama penguncian elektronik gandar belakang, yang tidak ditampilkan pada varian biasa C 63.

2016mercedes-amgc63scoupemalaysiaspy3

Model ini juga kelihatan dipadankan dengan roda aloi AMG nine-dual Y-spoke 19-inci dengan kekemasan hitam kusam. Sebagai model AMG sepenuhnya, kit badannya juga lengkap, termasuk menampilkan bampar, peresap dan skirt sisi baharu. Manakala paip ekzos segi empat, dengan trademark AMG, telah membezakannya dengan model yang bukan dari AMG C-Class Coupe.

Di bahagian dalamnya, C 63 S Coupe ini hampir sama dengan sedan, termasuk dipenuhi gentian karbon, dan agak lebih kurang mirip dengan W205 C-Class. Ditambah pula dengan switchgear dari AMG Dynamic Select dan beberapa kawalan spesifik AMG yang lain selain pad sentuh yang ada padanya.

Pasti ramai yang tertanya-tanya, berapakah agaknya tag harga bagi C 63 S Coupe bagi pasaran Malaysia. Dan adakah versi Edition 1 juga akan turut ditawarkan di sini? Untuk pengetahuan, C 63 S Sedan dijual pada harga RM698,888 (OTR tanpa insurans), sementara model Edition 1 pula lebih RM25,000 dari itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required