Toyota 86 Solar Orange Limited dan Pakej High Performance untuk GT Limited diperkenalkan di Jepun

Model edisi khas Toyota 86 Solar Orange Limited telah diumumkan di Jepun dan akan mula di jual pada 10 Mac 2017, manakala tempahannya akan mula dibuka pada 31 Januari. Model berkenaan diasaskan dari varian GT dan bakal dijual pada harga 3,251,880 yen (RM130,200) untuk versi kotak gear manual enam-kelajuan, dan 3,318,840 yen (RM132,900) untuk versi automatik.

Dengan harga 270,000 yen (RM10,800) dari varian GT biasa, model istimewa ini diberikan badan berwarna oren, serta jahitan benang oren pada roda stereng serta tempat duduk. Model ini juga diberikan kelengkapan dari varian tertinggi GT Limited seperti kemasan fabrik Grand Luxe pada papan pemuka, upholsteri Alcantara serta pemanas tempat duduk.

Selain itu, seperti yang diumumkan oleh Ketua Jurutera Tetsuya Tada sebelum ini, Toyota turut memperkenalkan Pakej High Performance untuk model facelift GT Limited. Pakej tersebut terdiri dari kelengkapan sistem brek dari Brembo, penyerap hentak Sachs Performance dan juga roda aloi istimewa berdiameter 17-inci.

Untuk model GT Limited yang hadir bersama Pakej High Performance ini, ia dijual dengan harga 3,394,440 yen (RM135,900) untuk versi manual serta 3,461,400 yen (RM138,600) untuk versi automatik, iaitu 210,600 yen (RM8,400) lebih mahal dari model GT Limited standard. Untuk pelanggan yang membeli model Solar Orange Limited, mereka turut ditawarkan dengan Pakej High Performance ini, dan juga pilihan aksesori opsyen yang terdiri dari spoiler belakang dan pelindung bahagian bawah hadapan dari GT Limited.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required