Honda Malaysia – stok tersedia inflator beg udara penumpang cecah 55%; gesa pelanggan segera tukar

honda-malaysia-tech-with-airbag-inflator

Honda Malaysia telah memaklumkan kemaskini status stok beg udara berikutan panggilan balik untuk menggantikan inflator beg udara Takata pada kenderaan keluarannya. Stok yang tersedia bagi inflator beg udara penumpang hadapan disasarkan akan ditambah 55% menjelang hujung bulan ini. Ia sebulan lebih awal daripada jangkaan awalnya. Pada Disember, angka berkenaan dijangka bertambah kepada 70%.

Dengan perkembangan terbaharu ini, syarikat itu menggesa pemilik yang terlibat untuk tampil dan menukar inflator beg udara penumpang depan ini dengan segera. Mereka digalakkan untuk membuat temu janji di mana-mana Hub Servis Sentral Honda atau mana-mana pusat servis bertauliah Honda untuk tujuan itu bagi mengelak sebarang kesulitan.

Setakat 23 November, Honda Malaysia telah berjaya menukar sejumlah 62,300 unit inflator bahagian penumpang pada kira-kira 125,000 unit kenderaan yang terlibat – angka itu merangkumi kira-kira 50% jumlah kenderaan yang berkaitan. Syarikat itu juga mengumumkan bahawa mereka akan mengambil langkah segera untuk menukar sebanyak 147,894 unit peralatan yang sama bagi panggilan semula berasingan yang diumumkan pada Jun lalu.

01_honda_malaysia_mobile_hub_bm

Sementara itu, bagi inflator beg udara bahagian pemandu, Honda Malaysia turut menggesa pelanggan yang terkesan dengan panggilan semula ini menukarnya dengan segera, memandangkan stok alat bekenaan yang tersedia kini ialah 100%.

Syarikat itu juga mengesahkan bahawa semua Hub Servis Sentral Honda dan pusat servis bertauliah Honda kini mempunyai stok yang mencukupi untuk aktiviti menggantikannya. Sejumlah 175,000 unit inflator beg udara bahagian pemandu telah ditukar daripada 264,000 unit yang terlibat; ini merupakan 66% yang telah dapat diselesaikan.

Honda Malaysia juga memperbanyakkan lagi lokasi Hub Bergerak di lokasi pusat membeli-belah, daripada 11 lokasi kepada 18 lokasi kini sehingga 25 Disember nanti. Ini termasuk di Aeon Metro Prima di Kepong, Aeon Shah Alam, Tesco Extra Cheras dan Giant Superstore Bandar Puteri di Puchong. Senarai lengkap lokasi boleh disemak pada pautan productrecall.honda.com.my.

Anda juga boleh menyemak status kenderaan anda melalui talian 1-800-88-2020 atau lawati mana-mana pengedar sah Honda. Selain itu, ia juga boleh disemak melalui VIN Checker ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required