Info kenaikan cukai jalan adalah palsu – JPJ

jpj_palsu

Kami menerima banyak kiriman mesej yang mahu mengetahui benarkan info mengenai kenaikan kadar fi Lesen Kenderaan Motor (LKM) bagi kenderaan dari 800cc ke atas bakal mengalami kenaikan sebanyak 25% mulai Januari 2017.

Malahan berita ini turut menjadi viral di laman media sosial dan menjadi lebih panas apabila ada pula netizen yang ‘mengesahkan’ perkara ini adalah benar, serta mengecam kerajaan di atas kenaikan tersebut.

Untuk mendapatkan pengesahan mengenainya, kami telah menghubungi pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sendiri. Menurut pengawai yang dihubungi, info tersebut adalah palsu dan tidak benar sama sekali dan meminta agar orang ramai tidak mempercayai dan menyebarkannya.

Justeru, kami ingin menasihati orang ramai agar tidak mudah terpedaya dengan berita yang disebarkan itu. Jika ia benar-benar ada sebarang perubahan harga, pastinya pihak JPJ sendiri yang akan mengumumkannya dan kami akan menguar-uarkankan untuk pengetahuan semua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required