LLM bakal usul pindaan akta bagi menambah baik kawal selia lebuh raya, syarikat konsesi di negara ini

highway

Pengerusi Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), Datuk Dr Noor Azmi Ghazali telah mengesahkan Akta Lembaga Lebuhraya Malaysia (Perbadanan) 1980 akan dipinda sebagai usaha untuk menambah baik kawal selia lebuh raya dan syarikat konsesi di negara ini.

Katanya, rang undang-undang bagi pindaan akta itu dijangka dibentang di Parlimen tahun depan, laporan Bernama

“Ketika ini LLM dalam proses merangka draf pindaan itu dan ini dilakukan demi kepentingan pengguna serta rakyat khasnya,” katanya kepada pihak media semalam.

Tambahnya lagi, pindaan akta berkenaan perlu supaya perancangan dan pembinaan lebuh raya baharu adalah pada tahap terbaik selain memudahkan pemantauan terhadap lebih 30 syarikat konsesi.

Dalam masa yang sama, Dr Noor Azmi turut mengulas, keputusan kerajaan tidak menaikkan kadar tol pada tahun ini dan tahun depan bukti keprihatinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terhadap rakyat.

Katanya walaupun ekonomi global tidak menentu, kerajaan tetap komited memastikan rakyat menikmati kemudahan termasuklah dengan membina Lebuh Raya Pesisiran Pantai Barat yang menghubungkan Taiping dengan Banting.

Projek itu diyakini bukan sahaja memudahkan pergerakan penduduk, tetapi dapat merangsang ekonomi masyarakat setempat, katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required