Volkswagen Passenger Cars Malaysia umum program pembaikkan ‘goodwill’ 2-tahun untuk kotak gear DSG

volkswagen-beetle-dune-31

Gemar dengan prestasi tukaran gear pantas serta respon yang cepat pada kotak gear DSG Volkswagen tetapi gusar dengan ketahanannya? Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) kini mengumumkan program “VPCM Customer Care Goodwill,” yang memberikan pembaikkan goodwill dua-tahun tambahan kepada transmisi klac berkembar Direct Shift Gearbox(DSG) pada kereta-kereta VW yang diproduksi sehingga Disember 2013 dengan perbatuan sehingga 200,000 km. Waranti ini akan bermula selepas berakhirnya waranti lima tahun pada kereta-kereta berkenaan.

Program ini akan membolehkan pemilik menerima pembaikkan goodwill selama dua-tahun untuk kotak gear DSG mereka yang terdiri dari alat ganti ketika pembaikan berkenaan (jika diperlukan), dengan kos buruh yang minima. Waranti alat ganti dua-tahun tambahan, bermula dari saat penukaran alat ganti berkenaan akan diberikan 100% untuk alat ganti dan kos buruh.

Sebagai tambahan, pembaikan goodwill ini turut diberikan kepada komponen terpilih (termasuk enjin 1.4 liter twin charged sebelum ini) untuk kereta-kereta Volkswagen yang telah pun berusia lebih lima-tahun dan tiada lagi perlindungan waranti, tetapi berdasarkan kes-demi-kes. Menurut VPCM, ia akan dijelaskan di pusat-pusat servis VW yang bertauliah menggunakan nombor pengenalan kenderaan (VIN) pada sistem atas talian mereka. Program goodwill ini juga mungkin akan melibatkan perkongsian kos untuk alat ganti dan kos buruh bersama pelanggan dan VPCM.

Seperti pada waranti standard alat ganti Volkswagen, alat ganti yang yang ditukar dan dibayar pada pusat servis bertauliah VW akan menerima waranti dua tahun, tidak termasuk alat ganti wear and tear. VPCM menjelaskan, untuk melayakkan pelanggan menerima “VPCM Customer Care Goodwill” ini bagi transmisi DSG dan komponen lain, pelanggan perlu mempunyai rekod servis penuh di pusat servis VW bertauliah.

VPCM turut memberitahu, program pertukaran alat ganti (parts exchange) pada komponen terpilih juga disediakan kepada pelanggan, dan Pakej Ekonomi untuk model-model lama VW yang berusia lebih dari lima tahun turut sedang dirangka dan akan diimplementasikan di pusat servis VW bertauliah dan akan diumumkan tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required