SPYSHOT: BMW X7 G07 ditemui melakukan ujian jalan

SPYSHOT: BMW X7 G07 ditemui melakukan ujian jalan

BMW X7 G07 sebelum ini pernah ditemui di atas treler, namun dalam gambar terbaru ini ia didapati sedang menjalani ujian di atas jalan biasa. Model baru ini akan dibina di Spartanburg, South Carolina bersama dengan model SUV X yang lain (atau dipanggil oleh BMW sebagai SAV) iaitu X3, X4, X5 dan X6.

Apabila mula dipasarkan nanti, X7 G07 mensasarkan saingan kepada Mercedes-Benz GLS dan Range Rover, dan ia dibina atas platform modular CLAR sama yang menjadi asas bagi model 7 Series G11/12, 5 Series G30 dan 3 Series G20 akan datang.

SPYSHOT: BMW X7 G07 ditemui melakukan ujian jalan

Varian tertinggi X7 G07 nanti adalah M760Li xDrive, yang menggunakan enjin V12 twin-turbo 6.0 liter, berkemampuan 600 hp dan 800 Nm tork. Sekadar gambaran, Bentley Bentayga W12 yang menggunakan enjin petrol twin-turbo mampu menghasilkan 600 hp dan 900 Nm tork.

X7 G07 baru ini juga dijangka berkongsi banyak komponen dengan SUV Rolls-Royce Cullinan yang akan tiba tidak lama lagi, termasuk enjin V12 tersebut. Sementara Bentley menawarkan Bentayga dalam pilihan enjin petrol dan diesel, langkah yang diambil oleh BMW pula masih belum dipastikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required