Volvo Red Key – hapuskan keraguan bila tak nampak

Volvo Red Key – hapuskan keraguan bila tak nampak

Bila tiba masa kita perlu memberi kereta kesayangan kepada orang lain, dalam fikiran pasti bermain bagaimana mereka mengendalikan dan apa yang mereka lakukan dengannya. Yang pasti, kita mahukan kenderaan tersebut dipandu dengan elok dan berhati-hati. Contoh paling mudah adalah bila memberikan kereta kepada pengendali tempat letak kereta valet.

Volvo telah mengambil kira perkara ini, dan mereka membangunkan kunci khas, yang akan diberi kepada pembeli kenderaan S90 sedan, V90 wagon dan XC90. Istimewanya kunci ini, apabila diberi kepada orang lain untuk mengendalikan kereta anda, akan menghadkan kereta di tahap tertentu.

Kelajuan maksimum hanya 120 km/j, sistem Adaptive Cruise Control dihadkan kepada jarak yang telah ditetapkan lebih awal dengan kereta hadapan dan bunyi maksimum sistem audio dikurangkan.

Selain itu, apabila digunakan juga, kunci berwarna merah ini akan mengaktifkan terus sistem keselamatan aktif seperti BLIS, Lane Keeping Aid, Forward Collision Warning, Driver Alert Control, Distance Alert dan Traffic Sign Recognition. Kunci ini boleh didapati dengan harga £110 (RM609) di United Kingdom.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required