Prasarana lanjut operasi tren, bas pada malam ambang Tahun Baharu – melibatkan stesen dan laluan tertentu

Kumpulan Prasarana telah mengumumkan operasi perkhidmatan bagi LRT, MRT, bas RapidKL dan KL Monorel di beberapa stesen terpilih akan dilanjutkan pada Sabtu ini.

Menurut Ketua Komunikasi dan Pemasaran Strategik Kumpulan Prasarana, Lim Jin Aun, ia adalah bagi memenuhi keperluan orang ramai yang ingin menghadiri sambutan itu selain untuk mengelak kesesakan lalu lintas di kawasan berdekatan, laporan Bernama.

Stesen yang akan dibuka sehingga pukul 2 pagi itu ialah Stesen LRT Masjid Jamek dan Stesen LRT KLCC bagi Laluan Kelana Jaya manakala bagi Laluan Ampang dan Sri Petaling, stesen terlibat adalah Stesen LRT Masjid Jamek.

Bagi Laluan KL Monorel pula, waktu operasi di Stesen Bukit Nanas akan dibuka sehingga pukul 2 pagi manakala Stesen Hang Tuah sehingga 12.30 tengah malam. Manakala perkhidmatan MRT Laluan Sungai Buloh-Kajang, Stesen Mutiara Damansara dan Bandar Utama juga akan dibuka sehingga 2 pagi.

Bukan itu sahaja, waktu operasi bas RapidKL turut dilanjutkan sehingga 2.30 pagi bagi laluan tertentu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required