Pemandu teksi perlu berubah untuk bersaing – Nazri

Pemandu teksi perlu berubah untuk bersaing – Nazri

Pengusaha teksi di negara ini perlu sedia untuk berubah termasuk menerima penggunaan aplikasi dalam talian dan mengubah kaedah pemasaran untuk kekal relevan dalam industri ini.

Menurut Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, golongan ini perlu bersaing dengan kepantasan teknologi dan tidak boleh menyalahkan pihak lain yang menawarkan kemudahan lebih baik kepada pengguna, laporan Berita Harian.

“Kerajaan membenarkan perkhidmatan Uber dan Grab Car kerana kebanyakan pelancong asing menggunakan aplikasi tersebut. Jadi, Malaysia terutamanya Kuala Lumpur tidak boleh ketinggalan dalam menawarkan perkhidmatan Uber dan Grab, kerana ia sangat popular digunakan di negara lain,” ujar Nazri yang turut menegaskan kerajaan tidak mahu pelancong asing ditipu apabila menggunakan pengangkutan awam di negara ini.

Tambahnya lagi, pemandu teksi harus mempunyai aplikasi dalam talian mereka sendiri untuk terus bersaing.

“Jika golongan ini tidak bersetuju, ini bermakna mereka ketinggalan ke belakang. Malah Malaysia menyediakan platform perkhidmatan operasi yang diperlukan rakyat dan pelancong seperti yang berlaku di negara jiran, Thailand dan Indonesia,” katanya ketika diminta mengulas mengenai dakwaan masih ramai pelancong asing dianiaya dan ditipu oleh pemandu teksi yang mengenakan caj mahal dan tidak munasabah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required