Menjelang sambutan perayaan Tahun Baharu Cina (CNY) ini, Puspakom akan menganjurkan Kempen Pemeriksaan Kenderaan Sukarela atau “Voluntary Vehicle Inspection” (VVI) percuma bagi kenderaan persendirian.

Kempen ini akan berlangsung dari 16 hingga 27 Januari 2017, dijalankan di semua pusat pemeriksaan Puspakom, kecuali di Shah Alam, Taman Bukit Maluri, Mak Mandin dan Kota Bharu, yang dikhaskan untuk menjalankan pemeriksaan untuk kenderaan perdagangan.

Pemeriksaan VVI ini merangkumi 25 peringkat ujian termasuklah pemeriksaan brek, keadaan tayar dan rim, meter, kebocoran minyak kotak gear, kebocoran minyak enjin, kebocoran gas, ekzos dan lampu brek serta lampu hadapan.

“Melalui laporan pemeriksaan VVI yang dikeluarkan oleh Puspakom ini, pemilik kenderaan persendirian dapat mengetahui prestasi kenderaan mereka dan seterusnya boleh membuat pembaikan yang sewajarnya. Ini secara tidak langsung membantu mengurangkan kemungkinan kerosakan kenderaan dan juga kemalangan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Puspakom, Mohammed Shukor Ismail.

Kempen VVI secara percuma ini akan bermula dari jam 8.00 pagi sehingga 5.00 petang setiap hari (mengikut waktu operasi setiap cawangan). Pelanggan VVI akan diberi keutamaan di mana mereka boleh terus mengunjungi cawangan Puspakom tanpa perlu menunggu, membuat sebarang temujanji dan tidak memerlukan dokumen.

Untuk maklumat lanjut mengenai Kempen Pemeriksaan VVI ini, para pelanggan boleh menghubungi talian bebas tol PUSPAKOM 1-800-88-6927 atau layari laman sesawang PUSPAKOM di www.puspakom.com.my