Tahun lalu, nombor plat pendaftaran V (Kuala Lumpur) dan F (Putrajaya) menjadi popular, malah menerima bidaan tertinggi yang mencatat sejarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Di mana JPJ memperoleh sejumlah RM22 juta bagi plat pendaftaran V, manakala RM17 juta untuk F.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berjaya membida nombor pendaftaran V1 dengan harga RM989,780.

Kini nombor pendaftaran bagi Kuala Lumpur itu bakal memasuki abjad ‘VR’ dan pastinya ini yang dinanti-nantikan oleh kebanyakan peminat motosikal. Menurut Timbalan Pengarah JPJ Wilayah Persekutuan Datuk Nodhazli Azhar, tempahan nombor pendaftaran berkenaan baru sahaja ditutup pada 17 Januari lalu, laporan Kosmo.

Walau bagaimana pun, pihak JPJ masih belum menerima maklumat terperinci mengenai tempahan nombor pendaftaran berkenaan dan semakan serta penilaiannya akan dibuat dalam masa terdekat.

Baru-baru ini tersebar di laman media sosial mengenai resit borang untuk membida nombor pendaftaran berkenaan dengan nilai RM250,000. Mungkin juga individu berkenaan mahu meletakkan nombor pendaftaran tersebut untuk motosikalnya memandangkan ia adalah nombor yang digunakan oleh pelumba profesional MotoGP, Valentino Rossi dan VR adalah singkatan nama beliau.

Malah terdapat beberapa individu lain yang turut membida nombor berkenaan dengan nilai yang tinggi semata-mata ingin meletakkannya pada motosikal mereka. Wah! Masing-masing macam mahu ‘menumpang tuah’ Valentino Rossi nampak. Tapi jangan berlumba atau menunjuk jaguh atas jalan raya ya, brader.