VIDEO: Polis buru pemandu Myvi halang ambulans di lorong kecemasan dan hampir jadi punca kemalangan

Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) sedang memburu pemandu Perodua Myvi yang menyalahgunakan lorong kecemasan di Lebuhraya Persekutuan dan menghalang serta tidak mempedulikan ambulans dibelakangnya yang sedang membawa pesakit menggunakan laluan tersebut.

Pada 25 Januari lalu, seorang pengguna laman facebook bernama Muhammad Ardan, seorang jururawat bertauliah, memuatnaik video yang dirakam menerusi dashcam ambulans tersebut ke akaun miliknya. Dalam video tersebut, pemandu Myvi tersebut dengan jelas menyalahgunakan lorong kecemasan dan tidak mahu memberikan laluan kepada kenderaan kecemasan walaupun siren telah dihidupkan.

Pada minit ke 1:20, pemandu Myvi berkenaan hampir menyebabkan kemalangan apabila dia secara mengejut masuk semula ke lorong kecemasan, menyebabkan ambulans tersebut terpaksa membrek dengan kuat.

Laporan dari News Straits Times menyatakan, ketua polis Selangor Datuk Seri Abdul Samah Mat menasihatkan pemandu Myvi tersebut agar tampil menyerah diri secepat mungkin. “Kami sedang menyiasat kes ini. Polis akan mengesan identiti pemandu berkenaan, untuk memudahkan siasatan. Saya menggesa agar pemandu ini tampil menyerah diri secara sukarela,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required